Retailerul suedez Ikea a anunțat rezultatele financiare pentru România în anul fiscal 1 septembrie 2016 – 31 august 2017, înregistrând o creștere de 14% a vânzărilor, cae au atins o valoare de 586.594.326 lei, fără TVA.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
În acest interval, magazinul din Băneasa a fost vizitat de peste 3,3 milioane de persoane și peste 7,5 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul.
„Suntem mândri de creșterea excelentă din România, care ne-a adus pe locul 5 în topul țărilor cu cea mai rapidă creștere din lumea Ikea în anul acesta financiar. Anul acesta am făcut un pas important către deschiderea celui de-al doilea magazin Ikea din București – prin obținerea autorizației de construire – și am crescut capacitatea de depozitare cu 30%”, a declarat Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager Ikea See.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din cele 18,3 milioane de produse vândute, 23% au fost produse de mobilier și 77% decorațiuni și accesorii. Cea mai bine vândută familie de mobilier a fost familia de sufragerii BESTÅ, cu 93.851 de bucăți, în timp ce accesoriile care s-au vândut cel mai bune au fost farfuriile OFTAST, cu 903.353 de bucăți.
127.262 de comenzi online au ajuns în casele românilor, cele mai multe din București, Cluj, Timiș, Iași și Constanța. Serviciul de comenzi online a avut o creștere de 35,1% comparativ cu anul financiar 2016. Ikea România și-a sporit capacitatea de depozitare cu 30%, prin deschiderea unui depozit logistic în august 2017 și, astfel, îmbunătățind disponibilitatea stocurilor pentru multe produse.
Magazinul de delicatese suedeze și Bistro Ikea a ajuns la o creștere a vânzărilor cu 9,9% față de anul anterior. Din totalul rezultatelor de vânzări înregistrate, vânzările IKEA FOOD reprezintă 6,1%. Cele mai bine vândute produse au fost: bomboanele pick & mix (8,8 milioane de bucăți), chifteluțe suedeze (5,8 milioane), hot dog (2,9 milioane).
În anul financiar 2017, magazinul Ikea din București a avut 670 de angajați în total, cu 15% mai mult față de anul financiar anterior.
CITEȘTE ȘI Iulian Stanciu, șeful eMag, vine alături de Garry Kasparov pentru a dezvălui ce rețetă trebuie aplicată în businessMagazinul IKEA Romania în cifre în anul financiar 2017
• Totalul de vânzări Ikea România (fără TVA): 586.594.326 lei
• Numărul de vizitatori în magazin: 3.323.181
• Numărul de angajați la 31 august 2017: 670
• Cea mai vândută familie de mobilier: Familia BESTÅ mobilier pentru camera de zi, cu 93.851 de bucăți vândute
• Cea mai vândută familie de accesorii: Familia OFTAST de farfurii, cu 903.353 de bucăți vândute
• Numărul de vizite www.ikea.ro: 14.639.519
• Vizitatori unici pe www.ikea.ro: 7.583.446
• Vizite pe site-ul Ikea comenzi online: 4.302.192
• Vizitatori unici pe site-ul Ikea comenzi online: 1.836.147
• Fani ai paginii de Facebook Ikea România: 480.915
• Vânzările Ikea Food: 2.034.159 lei
• Numărul de hot-dog vânduți: 2.951.102 bucăți
• Kilometri de hot-dog vânduți: 532 km
• Numărul de chifteluțe vândute la restaurantul Ikea: 5.907.313 bucăți