Patronul unei companii americane explică de ce nu a crescut niciodată prețul în 32 de ani

Patronul unei companii americane explică de ce nu a crescut niciodată prețul în 32 de ani
scris 1 iul 2024

Don Vultaggio, cofondatorul și CEO-ul Arizona Iced Tea, un producător american de băuturi răcoritoare, a explicat de ce compania sa nu a majorat prețurile de 32 de ani, relatează Business Insider.

Deși poartă numele Arizona, statul american cunoscut pentru că este locul în care se află Marele Canion, compania nu are nicio legătură cu acesta, Vultaggio afirmând chiar că nu a fost niciodată acolo, scrie Hotnews.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO&GRAFIC Zara - profit și afaceri explozive în România. Își pregătește intrarea pe piața hainelor second-hand. Cum veți putea repara sau vinde îmbrăcămintea CITEȘTE ȘI FOTO&GRAFIC Zara - profit și afaceri explozive în România. Își pregătește intrarea pe piața hainelor second-hand. Cum veți putea repara sau vinde îmbrăcămintea

El a fondat compania la New York în 1992 alături de un prieten al său, cei doi fiind inspirați de succesul de care se bucurau la momentul respectiv băuturile răcoritoare ale Snapple.

Vândute la doze mari de 680 de mililitri, băuturile Arizona (brandul este stilizat AriZona pe doze) s-au bucurat rapid de succes iar Vultaggio a rămas până în ziua de azi la conducerea companiei, alături de cei doi fii ai săi.

Un alt lucru care nu s-a schimbat este prețul băuturilor Arizona Iced Tea: 99 de cenți.

Compania americană și-a păstrat dozele emblematice neschimbate

Vultaggio a fost întrebat în timpul unui interviu acordat săptămâna aceasta popularei emisiuni Today difuzată de NBC News, cum a putut să mențină prețul în contextul inflației galopante înregistrate și de SUA în ultimii ani, păstrând totodată dimensiunea produselor (deci fără „shrinkflation”).

„Le facem mai repede, le transportăm mai bine, le livrăm mai aproape, dozele sunt mai subțiri”, a explicat el.

Prezentatoarea TV Savannah Sellers l-a întrebat de ce nu alege totuși să mărească prețurile pentru a-și majora marja de profit, având în vedere că rivalii Arizona Iced Tea își vând produsele asemănătoare la prețuri mai mari.

„Avem succes. Nu avem datorii. Noi deținem totul”, a răspuns el.

„De ce [nu majorăm prețurile]? De ce ar trebui oamenii care au dificultăți în a-și plăti chiria să plătească mai mult pentru băutura noastră?”, a întrebat retoric Vultaggio.

„Poate este modul meu mărunt de a da înapoi [comunității]”, a mai spus acesta.

FOTO Elon Musk deschide în România un centru Tesla CITEȘTE ȘI FOTO Elon Musk deschide în România un centru Tesla

Vultaggio are o avere de peste 6 miliarde de dolari

El a fost întrebat și dacă exclude să mărească vreodată prețurile.

A spus că nu poate spune „niciodată”, dar că deocamdată nu există niciun fel de planuri în acest sens pentru viitorul care poate fi întrezărit.

„Vom continua să luptăm pentru consumatori pe cât de greu ne este în putință deoarece consumatorii sunt prietenii mei”, a spus Vultaggio.

Agenția Bloomberg estimează averea lui Vultaggio și a familiei sale la 6,5 miliarde de dolari. În 2015 el a cumpărat pentru un miliard de dolari cota din companie deținută de prietenul alături de care a fondat-o. Arizona Iced Tea nu este listată pe bursă, deci este deținută integral de familia Vultaggio.

Compania imprimă pe dozele sale de băuturi prețul de 0,99 cenți recomandat pentru vânzare. Retailerii au însă posibilitatea de a cere un preț mai mare.

viewscnt
Afla mai multe despre
don vultaggio
arizona iced tea