Fabrica de la Urlați, Prahova, a gigantului american Procter&Gamble, continuă să producă branduri de șampoane parte a diviziei Wella (precum Wella sau Wash&Go), care a fost vândută, alături de alte branduri, către producătorul de cosmetice Coty, anul trecut, în cadrul unei tranzacții uriașe de 12,5 miliarde de dolari.
”Este la discreția lor cât de mult timp ne vor ruga să producem pentru ei. Deocamdată nu știm încă. Comparând cu volumul total, produsele pentru Coty reprezintă 3-4%, nu mai mult”, spune Hans Dewaele, Vicepreședintele pentru Sud-Estul Europei al P&G.
Tranzacția ar urma să se încheie la jumătatea anului 2016, iar P&G estima anul trecut că aceasta îi va aduce un câștig de 5-7 miliarde de dolari.
Dewaele a spus și că avansul înregistrat în primul trimestru a fost mai mare decât cel înregistrat în perioada iulie-decembrie 2015. "Creșterea pieței, în funcție de categorie este de la 2% la 7%. Este destul de importantă. Nu am mai văzut această creștere de la declanșarea crizei. Pentru noi, anul acesta văd o creștere între 5%-9%”, adaugă oficialul P&G.
Fabrica de la Urlați se întinde pe 6 hectare și a fost inaugurată în 2010, în urma unei investiții de o sută de milioane de dolari, reprezentând prima investiție greenfield a grupului american din România. Fabrica are patru linii de fabricație, trei de șampoane (automatizate) și una de balsam (semi-automatizată). Pe an se produc aici 150 de milioane de sticle de șampon și balsam, ceea ce înseamnă aproximativ 65.000 de tone de șampon.
Terenul pe care se află fabrica are în total 25 de hectare și a fost cumpărat de producătorul american în 2014, una din sumele vehiculate pentru achiziționarea lotului fiind de peste 3 milioane de euro. Deocamdată, gigantul american nu are planuri de extindere, însă Hans Dewaele, vicepreședinte pentru Sud-Estul Europei al P&G, a explicat că terenul cumpărat va fi folosit pentru creșterea capacității de producție în cazul în care va fi nevoie.
”Nu avem deocamdată planuri de a investi în creșterea capacității. Când am construit inițial fabrica ne-am asigurat că avem suficientă capacitate pentru a acoperi o creștere, aici sau afară. Pentru divizia de îngrijirea părului avem capacitate suficientă, restul produselor sunt importate și în acest moment avem suficient loc și în unitățile de unde importăm”, a declarat Hans Dewaele, vicepreședinte pentru Sud-Estul Europei al P&G.
Majoritatea produselor merg către export – 90%-, iar restul de 10% sunt destinate pieței interne. Sunt 40 de țări din Europa, Asia Centrală sau Caucaz, deservite de fabrica de la Urlați, dar cele mai mari piețe sunt Rusia, Turcia și Ucraina.
Brandurile produse în fabrica de la Urlați sunt Pantene, Head&Shoulders, Rejoice, Shamtu, Wash&Go, Wella Pro Series și Wella Balsam.
Cele mai vândute categorii de produse din portofoliul P&G sunt detergenții de rufe, scutecele pentru copii și apoi cele de îngrijire a părului, urmate de produsele pentru igiena feminină.
În fabrica de la Urlați lucrează 260 de persoane.
Procter&Gamble este prezentă în România din 1992. Fabrica de la Urlați este, în prezent, singura pe care grupul o are în România, după ce, în 2014, a decis să vândă fabrica de detergenți de la Timișoara grupului american dalli. Parte a înțelegerii dintre cele două grupuri a fost atunci și asigurarea unui contract de aprovizionare între dalli group și P&G. Astfel, dalli a acceptat să producă la Timișoara încă pentru doi-trei ani atât detergent pudră pentru rufe (Ariel, Tide, Bonux) și detergentul de vase Fairy.
”După 2017, vom reevalua dacă este necesar să prelungim contractul sau să aducem din altă parte. Trendul este de a merge către detergenți lichizi, iar fabrica de la Timișoara producea detergent praf”, completează Hans Dewaele.