Extinderea portofoliilor de produse de întreținere personală dedicate bărbaților a avut un impact semnificativ pe piața locală în ultimul an, numărul celor care își comandă online astfel de produse crescând cu circa 5% în anul 2016 .
Varietatea de produse, brandurile de renume care lansează game dedicate pentru bărbați, dar și o atenție sporită acordată aspectului fizic, sunt cele mai importante motive care i-au făcut pe bărbații din România să devină clienți fideli ai magazinelor online de specialitate, arată un studiu al SOLE Luxury Boutique, unul dintre cei mai mari retaileri de produse fashion și de înfrumusețare.
„Deși cea mai mare parte a portofoliului de produse este dedicată femeilor, am început treptat să introducem articole unisex și, ulterior, să dezvoltăm o categorie specială pentru bărbați. Astfel, în 2016, am remarcat o creștere de 5% a numărului de clienți de sex masculin, aceștia reprezentând acum 40% din totalul clienților shop-ului virtual”, a declarat Angela Țiboc, Director al Diviziei de Fashion&Lifestyle a SOLE.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit companiei, bărbații ajung să surclaseze numărul de cliente de sex feminin doar în perioadele de sărbători, în mod special de Crăciun, și cu ocazia campaniilor de oferte precum Black Friday, însă, în general, reprezentanții SOLE anticipează că ponderile celor două segmente de public vor fi echivalente în maxim 3 ani.
În ceea ce privește tipul de produse solicitate, reprezentanta companiei afirmă că parfumurile se află pe primul loc în topul cumpărăturilor, acesta fiind completat de șampoane și produse pentru întreținerea bărbii, cea din urmă categorie reprezentând un trend care a cunoscut o creștere remarcabilă într-un timp foarte scurt. De asemenea, se pune un accent deosebit și pe gama de accesorii precum ceasuri și genți de mici dimensiuni.
Bugetul mediu alocat de bărbați pentru produsele de înfrumusețare ajunge la 300 lei
Chiar dacă frecvența cu care aceștia achiziționează produse de styling și întreținere nu este atât de crescută precum în cazul femeilor, valoarea medie a coșului de cumpărături comandat de bărbați ajunge la 300 lei. Spre deosebire, femeile dau și 500 lei o dată la trei luni pentru reînnoirea stocului de cosmetice.
„Pe măsură ce acest segment de public are acces la o gamă de produse din ce în ce mai variată, suntem siguri că numărul lor va continua să crească. Este necesar însă ca aceștia să găsească o interfață cât mai simplistă, ușor de navigat, o categorie dedicată pentru produsele pe care le caută și, desigur, acces la ultimele noutăți de pe piață, în special pe zona de accesorii” a completat reprezentanta companiei.
Potrivit analizelor companiei, cei mai mulți bărbați care își comandă articole de îngrijire personală și accesorii provin din București, Cluj-Napoca și Timișoara.
Fondat în 2012, SOLE Luxury Boutique este unul dintre cei mai importanți retaileri de produse de înfrumusețare de lux de pe piața locală. Cu peste 300 de branduri în portofoliu, SOLE oferă acces la peste 10.000 mii de produse, portofoliul fiind format dintr-o gamă variată de parfumuri, produse cosmetice și accesorii de lux – ochelari de soare, genți, ceasuri, dar și produse new-tech, atât pentru femei, cât și pentru bărbați.