Nestle, cea mai mare companie producătoare de produse alimentare din lume, a crescut prețurile cu 7,5%, în medie, pe primele 9 luni din acest an.
Este cea mai mare creștere de preț practicată în ultimele decenii, conform FT.
Veniturile companiei au crescut cu 8,5%, cea mai mare creștere din ultimii 14 ani, până la 69,3 miliarde dolari, pe primele trei trimestre ale anului.
CITEȘTE ȘI FAN Courier investește peste 10 de milioane de euro într-o rețea de lockereÎn primăvară, Nestle a confirmat că se așteaptă să crească vânzările cu aproximativ 5% și să mențină marjele în general stabile în acest an, după ce prețurile mai mari practicate pentru hrana pentru animale de companie, lactate și cafea nu au descurajat consumatorii în primul trimestru, retailerul prognozând mai multe creșteri de prețuri în viitor.
Invazia Rusiei în Ucraina a forțat companiile de bunuri de larg consum să își regândească strategia pe piața rusă, în timp ce creșterea costurilor pentru energie și mărfuri amenință profitabilitatea grupurilor alimentare.
Dar, până acum, Nestle, care include mărci binecunoscute precum cafeaua Nescafe și ciocolata KitKat, a reușit să transfere costurile mai mari asupra clienților.
"Am mărit prețurile într-o manieră responsabilă și am observat o cerere durabilă din partea consumatorilor. Costurile continuă să crească brusc, ceea ce va necesita stabilirea prețurilor și acțiuni de atenuare pe parcursul anului", a spus compania.
Grupul cu sediul în Vevey, pe lacul Geneva, a confirmat că se așteaptă ca vânzările organice să crească cu aproximativ 5% în acest an, cu o marjă de profit operațional între 17% și 17,5%, comparativ cu 17,4% în 2021.
La Nestle, vânzările organice, care exclud fluctuațiile valutare și fuziunile și achizițiile, au crescut cu 7,6%, depășind o prognoză medie de 5,0% într-un consens compilat de companie, datorită creșterilor de preț cu 5,2%.