Mondelez International a redus greutatea unora dintre ciocolatele Toblerone comercializate în Marea Britanie, din cauza costurilor mai mari provocate de deprecierea lirei sterline în urma Brexit, relatează Bloomberg.
Compania a modificat și forma unora dintre batoanele de ciocolată, mărind distanța dintre segmentele triunghiulare, scrie News.ro.
Anunțul a fost făcut pe pagina de Facebook a Mondelez.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Ca multe alte companii, înregistrăm costuri mai mari pentru multe dintre ingrediente. Suportăm aceste costuri cât mai mult posibil, dar, pentru a ne asigura că Toblerone rămâne pe rafturi, este accesibilă și își păstrează forma triunghiulară, trebuie să reducem greutatea a două dintre ciocolatele comercializate în Marea Britanie”, se arată în comunicat.
Mondelez este ultima dintr-o serie de companii care se confruntă cu presiunea costurilor în Marea Britanie, în urma votului de la referendumul din iunie pentru ieșirea din Uniunea Europeană, care a dus la deprecierea lirei, scumpind importurile de materii prime.
Mondelez nu a menționat Brexit-ul în comunicat, în care s-a referit la costurile mai mari ale ingredientelor.
În afară de lira mai slabă, producătorii de ciocolată au probleme și din cauza prețurilor mari ale unor produse ca untul de cacao și zahărul.
În loc să crească prețurile, Mondelez a optat pentru reducerea mărimii produselor.
Chiar dacă noua formă nu afectează toate variantele de Toblerone, unele batoane comercializate în Marea Britanie sunt în prezent cu circa 10% mai mici, a spus marți un purtător de cuvânt, după ce ciocolatele redimensionate au ajuns pe rafturile magazinelor.
CITEȘTE ȘI Marks & Spencer închide cele șase magazine din România, argumentând că nu sunt rentabileApple a majorat la rândul său, luna trecută, prețurile unora dintre produsele sale comercializate în Marea Britanie, între care computerele Mac Pro, cu 20%, în timp ce Microsoft a anunțat că va mări prețurile ofertelor de softuri pentru companii și servicii cloud cu până la 22%.
Compania suedeză Electrolux a mărit prețurile produselor electrocasnice de pe piața britanică cu 10%.
Banca Angliei a avertizat populația, în septembrie, că retailerii își redimensionează produsele pentru a lăsa prețurile neschimbate.