Vânzările de bunuri de folosință îndelungată din România au crescut cu 13,2% în primele nouă luni ale acestui an, până la 1,645 miliarde euro, față de primele trei trimestre ale anului trecut, după ce ritmul de creștere a încetinit în trimestrul al treilea la 9,5%, pe fondul scăderilor din sectoarele IT, foto și imprimante, potrivit studiului de piață GfK Temax, publicat marți.
În categoria bunurilor de folosință îndelungată intră produse precum aspiratoare, frigidere, mașini de spălat, televizoare, calculatoare, laptopuri, telefoane mobile, tablete, imprimante și aparate foto, scrie News.ro.
Piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut în al treilea trimestru cu 9,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, după un avans de 15,5% în al doilea trimestru al acestui an.
Trei dintre cele șapte sectoare analizate - electronice, electrocasnice mari și electrocasnice mici – au înregistrat rate de creștere de două cifre în al treilea trimestru, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Cel mai mare avans, de 25,4%, a fost înregistrat în al treilea trimestru de vânzările de electrocasnice mici, până la 41 milioane euro.
Segmentul cel mai important din această piață, aspiratoarele, s-a redresat și a înregistrat o creștere de 36%. Pe primele nouă luni, acest sector a înregistrat un avans de 23% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 115 milioane euro.
A doua creștere a fost înregistrată de piața de electronice, de 23,7% în al treilea trimestru, până la 92 milioane euro.
Vânzările de televizoare cu ecran plat au crescut cu peste 24% și au o reprezentat 85% din vânzări. În perioada ianuarie-septembrie, avansul a fost de 22,1% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 261 milioane euro.
Pe locul trei se situează segmentul electrocasnicelor mari, cu un avans de 22,9% în perioada iulie-septembrie și o valoare de 157 milioane euro.
Uscătoarele de rufe au înregistrat cea mai mare creștere din această piață - 84%. Această piață a avut cea mai mare creștere în primele nouă luni ale acestui an, 26,2%, până la valoarea de 384 milioane euro.
A patra creștere procentuală aparține celei mai mari piețe, cea a telecomunicațiilor, cu un avans de 7,9% și o valoare de 193 milioane euro în trimestrul al treilea.
Segmentul de phablet-uri (telefoane mobile cu o dimensiune apropiată de cea a tabletelor) a înregistrat o scădere de două cifre, dar căștile cu microfon au crescut cu 30%.
În perioada ianuarie-septembrie, vânzările au crescut cu 18,8%, până la 550 milioane euro.
Vânzările de imprimante, multifuncționale și consumabile s-au diminuat cu 7% în trimestrul al treilea, până la 14 milioane euro.
Cel mai mic segment - foto - a continuat declinul, cu un minus de 10,4% în trimestrul al treilea, la 5 milioane euro. Piața a scăzut, după primele trei trimestre, cu 14,2%, până la 16 milioane euro.
Cea mai mare scădere a vânzărilor, 14,8%, a înregistrat-o segmentul IT, care a avut o valoare de 92 milioane de euro în trimestrul al treilea.
Sectorul a fost tras în jos de scăderile înregistrate de trei dintre cele mai importante segmente - desktop-uri, calculatoare portabile și tablete.
După primele nouă luni, piața a ajuns la o valoare de 275 milioane euro, cu 13% sub nivelul înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.