Scumpirile înregistrate la unele produse de pe rafturile supermarketurilor îi fac pe români să fie mult mai calculați când vine vorba despre cumpărături. Astfel, după valul de clienți și după încasările mari din luna decembrie, începutul lui 2024 aduce scăderi consistente de vânzări.
Conform celor care lucrează în marile magazine, acest lucru este cauzat și de scumpiri, scrie Adevărul.
Magazinele așteaptă ca românii să se acomodeze cu noile prețuri
Conform reprezentanților marilor magazine, românii trebuie să se obișnuiască cu noile prețuri pe care le-a adus anul 2024. Astfel, chiar dacă vânzările din luna ianuarie sunt mai slabe, aceștia consideră că clienții se vor adapta, chiar dacă își vor schimba comportamentul când vine vorba despre cumpărături.
„Este adevărat, există produse care s-au scumpit considerabil. Putem vorbi aici de sucuri, prețurile au crescut la această categorie de produse. Clienții noștri se gândesc de două ori înainte de a pune produsul în coșul de cumpărături. Un suc acidulat, la 2 litri, este acum aproximativ 12 lei, ceea ce este destul de mult. După o lună decembrie în care oamenii au asaltat magazinele, luna ianuarie este una liniștită, oamenii încă se acomodează cu noile prețuri. Cu siguranță, pe parcurs, lucrurile se vor regla și vânzările vor reveni la normal", au precizat reprezentanții unui mare magazin din Iași.
Românii se vor îndrepta către produse similare, dar mai ieftine
Chiar dacă foarte mulți români își vor schimba obiceiurile de consum din cauza prețurilor crescute, reprezentanții marilor magazine susțin că unii clienți se vor îndrepta și spre produse similare, cu un preț mai scăzut.
„Observăm deja că au crescut vânzările la anumite produse care nu erau foarte căutate. Mai ales la sucuri, oamenii au început să nu mai cumpere atât de mult mărcile consacrate și pun în coș produse similare, care sunt puțin mai ieftine. Totodată, produsele marcă proprie au început să fie destul de căutate, deoarece multe dintre ele sunt foarte calitative și considerabil mai ieftine", au adăugat comercianții.