Mulți consumatori de alcool vor sărbători relaxarea restricțiiilor cu o bere sau un pahar de vin, însă marii producători de bere îi vor îndemna să încerce noile lor tipuri de bere fără alcool, transmite Reuters.
După ce au pierdut cote de piață în fața berilor artizanale sau a băuturilor carbogazoase alcoolizate, mari producători mondiali de bere precum AB InBev și Heineken mizează acum pe o nouă generație de beri fără alcool pentru a putea recupera terenul pierdut, arată Agerpres.
Însă pandemia a anulat prânzurile de afaceri, a golit arenele sportive și a afectat serios petrecerile și barurile, toate teritorii importante pentru vânzările de băuturi fără alcool.Potrivit firmei de cercetare de piață Euromonitor International, vânzările mondiale de bere fără alcool au scăzut cu 4,6% în 2020 până la o valoare de 11,6 miliarde de dolari, după o creștere medie anuală de 9% în precedenții patru ani.
În trecut, multe beri fără alcool erau efectiv gătite pentru evaporarea alcoolului, ceea ce le strica gustul. Acum berarii utilizează o cameră vidată astfel încât alcoolul iese din bere la o temperatură mai scăzută și deseori berarii încearcă să reintroducă drojdie care este esențială pentru aroma berii.
Heineken, al doilea mare producător mondial de bere, a lansat bere fără alcool Heineken 0.0 în SUA în anul 2019 și anul trecut intenționa să distribuie gratuit 10 milioane de cutii, însă din cauza pandemiei a reușit să distribuie doar jumătate. Grupul olandez speră că 2021 va fi un an de relansare și a pregătit patru milioane de cutii de bere care vor fi distribuite gratuit numai în rândul spațiilor de birouri. Alte mostre gratuite sunt destinate a fi distribuite la festivalurile de muzică, clădiri de apartamente și malluri.
Anheuser-Busch InBev (AB InBev), cel mai mare producător american și mondial de bere, a lansat și el o versiune fără alcool a mărcii sale principale Budweiser în SUA, în urmă cu un an. "Istoric, una din barierele care trebuie depășite este gustul. Este foarte important pentru oameni să încerce produsul", spune Todd Allen, vicepreședinte global de marketing pentru marca Budweiser.
Firma de cercetare de piață Slice susține că Europa este responsabilă pentru aproape trei sferturi din piața mondială a berilor fără alcool. De exemplu, în Spania berea fără alcool este responsabilă pentru 13% din vânzările totale de bere. Comparativ, în Japonia doar 5% din totalul berilor vândute sunt fără alcool iar berarii lansează noi mărci și prognozează o creștere rapidă.