Aflate în imposibilitatea de a mai rezista pe piață, din ce în ce mai multe societăți comerciale care activează în domeniul retailului nealimentar intră în faliment, susține Organizația Patronală a Retailerilor din România - RORETAIL.
După o perioadă de 3 luni în care magazinele au fost închise prin decizii ale autorităților, odată cu redeschiderea centrelor comerciale vânzările au rămas sub nivele mult inferioare celor de anul trecut.
În medie, scăderile vânzărilor din magazine în ultimele luni au ajuns la 60%-80%. Inclusiv cu ocazia Black Friday, vânzările din magazine fost cu aproximativ 50% mai mici decât cele de la ediția anterioară, din anul 2019. Primele magazine care au intrat în faliment sunt cele ale micilor companii din domeniu, unde nu există o contrabalansare a pierderilor de piața locală cu veniturile de pe piețele externe, susține organizația.
”Magazinele din retailul nealimentar încep să închidă definitiv unul după altul, ca într-un joc de domino. Nu este însă un joc, este vorba de branduri locale, de angajați și famillile lor. Vorbim de situații disperate și de antreprenori care nu mai au resurse, financiare și emoționale, să reziste. Deja există dificultăți majore în plata taxelor și a salariilor, fără a vorbi de chirii și alte cheltuieli operaționale. Autoritățile poartă responsabilitatea luării și implementării rapide a unor decizii care să salveze această industrie, la fel ca în majoritatea statelor europene, care au implementat măsuri de compensare a efectelor devastatoare produse de restricții încă din luna aprilie. Proprietarii și administratorii de centre comerciale nu mai pot salva unilateral situația. Lipsa acțiunii autorităților, în al 12-lea ceas, va condamna retailul nealimentar și comerțul modern în ansamblu la faliment”, a declarat Roxana Socaciu, director executiv RORETAIL.
Organizația solicită ca măsurile de compensare promise de autorități să se materializeze cât mai rapid, fiecare zi care trece fără niciun fel de sprijin sau orizont de timp privind susținerea concretă a industriei, urmând să conducă la noi și noi falimente în retailul nealimentar.
RORETAIL – Organizația Patronală a Retailerilor din România este o asociație înființată în anul 2014, care grupează peste 1.000 de magazine din România, din retailul nealimentar și din HoReCA din centrele comerciale, grupând deopotrivă branduri naționale și internaționale și însumând peste 12.000 de angajați.