Brandul francez Louis Vuitton a retras de pe site-ul său bluză inspirată din ia românească, după uriașul val de reacții de pe internet.
Reprezentanții casei de modă au prezentat scuze statului român, într-o discuție cu ambasadoarea României în Franța, spunând totul a fost o greșeală „involuntară”, arată știrile Pro TV.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Lucrurile nu se vor opri însă aici. Ministerul Culturii pregătește o serie de evenimente în parteneriat cu Louis Vuitton, prin care ia și meșteșugurile românești vor fi puse în valoare.
După campania amplă lansată pe internet prin care ONG-ul „La blouse roumaine” a cerut reprezentanților Louis Vuitton să recunoască originile bluzei, brandul francez a scos-o de la vânzare.
Andreea Tănăsescu, inițiatoarea mișcării „La Blouse Roumaine": „A fost o campanie diferită față de alte cazuri, pentru că de date acestea am cerut brandului LV să scoată acea cămașă numită balon din colecție. În al doilea rând am cerut comunității noastre să participe. , să șusțină campania cu mărturii despre acest port tradițional”.
Bluza era parte din colecția de plajă a verii, costa 5.000 de euro și era descrisă drept o piesă „aerisită pentru un aspect fresh, boem", fabricată în Italia. Conform unor surse, colecția a inclus 60 de bluze, 40 au fost vândute, iar celelalte au fost retrase.
Ambasadoarele României în Franța și la UNESCO s-au întâlnit la Paris cu reprezentanții casei de modă. Aceștia au prezentat scuze statului român și au precizat că a fost vorba de o greșeală, pentru că nu au verificat sursa de inspirație, conform sursei citate.
CITEȘTE ȘI Ambasadele și consulatele României vor putea organiza evenimente de promovare a gastronomiei și vinului românescMinisterul Culturii și brandul francez au agreat un parteneriat și pregătesc acum o serie de evenimente în care ia și meșteșugurile românești să fie promovate.
Raluca Turcan: „M-am gândit că cel mai important este să transformăm sau eroare într-o oportunitate. Și atunci, cu alți parteneri instituționali, am luat legătura cu casa de modă, am stabilit un calendar, prin care România, în parteneriat cu o companie atât de mare, să pună în valoare meșteșugurile romanești”.
Artizani români ar putea fi promovați în revista Louis Vuitton.