Lanțul de supermarketuri Lidl din Marea Britanie a emis o alertă de rechemare urgentă pentru dulciuri vândute sub marca „Paw Patrol” din cauză că pe ambalajele lor era indicat un site web care avea „conținut explicit nepotrivit pentru copii”, relatează Le Figaro.
Este vorba despre un pachetele conținând mini-biscuiți cu unt, biscuiții Choc Chip Biscotti, batoane Yummy Bake cu mere și batoane Yummy Bake cu zmeură, conform news.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cutiile se vindeau sub marca Paw Patrol, un cunoscut personaj de desene animate. Produsele au fost retrase de la vânzare la sfârșitul lunii august, iar clienții au fost îndemnați să returneze produsele la cel mai apropiat magazin Lidl pentru o rambursare completă.
Motivul? Linkul de internet de pe ambalaj, care trebuia să ducă la site-ul producătorului, ducea de fapt la un site cu conținut pornografic.
„Lidl recheamă produsul de marcă menționat mai sus deoarece am fost informați că URL-ul furnizorului de pe spatele ambalajului a fost compromis și direcționează utilizatorul de internet către un site al cărui conținut nu este potrivit pentru copii”, a precizat Lidl într-un comunicat de presă.
CITEȘTE ȘI Heineken și-a vândut afacerea din Rusia pe 1 euroClienții au fost cei care au tras semnalul de alarmă, a scris ziarul britanic The Sun. „În mod normal, nu mă uit la site-urile de pe ambalaje alimentare, dar aceasta era o companie de care nu auzisem niciodată, așa că m-am gândit să arunc o privire. Am fost îngrozită. Cum s-a putut întâmpla așa ceva? Te-ai gândi că trebuie să treci prin multe verificări înainte de a pune pe ambalaj!”, a declarat o clientă.
Un alt cumpărător a subliniat menționarea cuvântului „copii” în URL-ul înșelător. „Este dezgustător având în vedere tipul de conținut prezentat pe acest site”, a spus acesta.
Potrivit The Sun, adresa de internet făcea legătura cu un site pornografic găzduit în China. Între timp, site-ul a fost dezactivat. În ciuda acestui fapt, Lidl spune că a lansat o anchetă împreună cu furnizorul său, pe lângă campania națională de retragere a produselor.
Potrivit presei britanice, producătorul biscuiților Paw Patrol a dat recent faliment, iar hackerii au cumpărat apoi numele de domeniu al mărcii pentru câțiva euro, în ideea de „cybersquatting”. Este o modalitate ieftină de a profita de vizitele pe care site-ul producătorului le primea până acum. Utilizatorii de internet pot cădea cu ușurință în capcana hackerilor, deoarece site-ul rămâne foarte vizibil în rezultatele motoarelor de căutare timp de mai multe săptămâni. Linkurile către site-ul corupt rămân active, chiar dacă conținutul acestuia s-a schimbat radical.
CITEȘTE ȘI Subway ar putea fi vândut pentru aproximativ 9,6 miliarde de dolariAcest tip de incident nu este însă ceva neobișnuit, iar mărcile mai mult sau mai puțin cunoscute au de suferit. După cum amintește The Sun, compania de turism Easyjet a avut un scandal similar în 2020, când a direcționat mii de clienți către un site de prostituție. Linkul de pe site-ul companiei aeriene trebuia să ducă la politica de confidențialitate, dar din cauza unei litere lipsă, acesta a direcționat utilizatorii direct către un site dezgustător care promitea să „îndeplinească toate visele sexuale”