Librex, unul dintre principalii jucători de pe piața locală de carte, a încheiat anul 2020 cu afaceri de 1 milion de euro, cu 186% mai mult comparativ cu 2019.
Așteptările pentru anul în curs sunt în linie cu vânzările din ianuarie, în valoare de 205.000 euro, record absolut în istoria companiei și cu 300% mai mari comparativ cu cele raportate în ianuarie 2020.
Pentru a susține ritmul de creștere, Librex triplează bugetul de investiții la 300.000 de euro, sumă ce va acoperi mutarea într-un nou depozit, de cinci ori mai mare decât precedentul, serviciul propriu de pick-up point și locker și triplarea numărului de angajați.
Acestora li se adaugă serviciile anunțate anul trecut - dezvoltarea ofertei de cărți în limba engleză, introducerea produselor de paptetărie, jocuri și jucării - care urmează să fie implementate la finalul trimestrului trei.
Librex este de părere că, în 2021, piața de carte va reveni la cifrele din 2019. “Măsurile de prevenire a Coronavirusului au stimulat competitivitatea și îmbunătățirea serviciilor și a ofertei în pieța de carte. Distanțarea fizică a adus o explozie de lansări online și mai multă interacțiune între autori și cititori, ambele aspecte favorizând creșterea interesului din partea clienților. Nu în ultimul rând, atât autorii, cât și cititorii, au avut mai mult timp disponibil pentru a se dedica fenomenului, aspect din care toți jucătorii implicați au avut de câștigat. Ne place să credem că acest timp câștigat a însemnat pentru mulți fie descoperirea, fie întoarcerea la lectură.”, a declarat Ionuț Radu, fondator Librex.
În 2020, peste 55% din venituri au fost generate de categoriile beletristică, dezvoltare personală și cărți pentru copii. În completare, categoria cărților pentru adolescenți are toate premisele să devină un challenger serios, întrucât a crescut cu 250% în vânzări comparativ cu 2019.
Cele mai bine vândute titluri au fost Arta subtilă a nepăsării (Mark Manson), Acolo unde cântă racii (Delia Owens) și Tată bogat, tată sărac (Robert T. Kiyosaki).
Ponderea comenzilor se împarte între București (aproximativ 35%) și restul țării, majoritar în orașele Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța și Galați. Perioada cea mai prolifică a fost septembrie – decembrie, datorită Black Friday, sărbătorilor de iarnă și începutului de an școlar.
81% dintre comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile, în timp ce 56% dintre acestea au fost achitate cu cardul (comparativ cu 18% în 2019).