Compania Agroserv Măriuța și-a majorat afacerile și profitul operațional, dar impactul majorării dobânzilor i-a adus un rezultat negativ. Schimbări importante în structura datoriilor.
Profit News TV va organiza, pe 7 decembrie, Maratonul de Retail
Compania Agroserv Măriuța (MILK), care vinde sub marca Lăptăria cu Caimac, a realizat, în primele 3 trimestre, venituri din exploatare în creștere cu 9,34%, la 89,05 milioane lei, față de cele de 81,44 milioane lei în perioada similară a anului trecut.
„Anul 2023 va rămâne cu siguranță în istoria sectorului agricol românesc ca fiind cel mai provocator an de până acum”, spune directorul general Cornel Dănilă. „Din păcate, în ciuda previziunilor noastre inițiale, seceta care a afectat atât de grav culturile din toată țara, va afecta în cele din urmă și evoluția Agroserv Măriuța.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În același interval de raportare, compania, cu produse marca Lăptăria cu Caimac și-a majorat cu 7,89% cheltuielile de exploatare, la 84,74 milioane lei, de la 78,54 milioane lei. „Am luat măsuri importante pentru a gestiona cheltuielile, în special la nivelul celor directe și indirecte aferente producției”, afirmă directorul Dănilă.
Acesta este contextul în care Agroserv Măriuța a obținut un profit operațional de 4,31 milioane lei, cu 43,66% mai mare decât cel de 3,01 milioane lei din primele 9 luni ale lui 2022. Totuși, într-un climat al creșterii costurilor de finanțare, rezultatul financiar negativ s-a adâncit cu 45,50%, la 5,82 milioane lei, de la 4,00 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Artego raportează un profit net de 10 milioane lei după primele 3 trimestre. Tăiere masivă de datoriiAstfel, compania afișează o pierdere de 1,50 milioane lei, în creștere cu 59,91% față de cea de aproximativ 938.000 de lei din exercițiul financiar precedent. Compania semnalează profitabilitatea activității de fabrică, dar și cum vizează revenirea de pe pierdere.
„Pentru a susține profitabilitatea Agroserv Măriuța, intenționăm să vindem anumite active care ne vor afecta doar marginal operațiunile în anul următor, pentru a ajuta compania să diminueze pierderea în acest an, chiar și în acest context dificil”, spune Dănilă. „Este important de menționat că acordurile cu potențialii cumpărători nu sunt încă finalizate, prin urmare, bugetul revizuit nu ia în considerare aceste potențiale tranzacții.”
CITEȘTE ȘI Romcarbon își reduce veniturile cu o cincime. Rezultatele unor subsidiare aruncă grupul pe pierdereAgroserv Măriuța – societate care l-a cooptat în board pe fostul președinte al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) Mișu Negrițoiu – a lansat produse noi în prima jumătate a anului 2023, cele mai importante fiind iaurtul Molcuț, promovat în primăvară, și Kefir la sticlă, în magazine începând cu luna iunie.
La data de 30 septembrie, activul total al companiei era de 165,10 milioane lei, cu 5,91% peste cel de 155,89 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În aceeași perioadă, datoriile pe termen scurt au urcat cu 77,12%, la 68,90 milioane lei, de la 38,90 milioane lei șik datoriile pe termen scurt au fost tăiate cu 25,19%, la 55,53 milioane lei, de la 74,22 milioane lei. La jumătatea lunii iulie, compania care vinde sub marca Lăptăria cu Caimac a contractat de la CEC Bank o linie de fianțare în valoare de 95 milioane lei.
Agroserv Măriuța a venit la cota pieței AeRO a Bursei de Valori București în anul de optimism 2021, unde a beneficiat de atenția investitorilor inclusiv prin prisma popularității brandului său, însă titlurile societății s-au înscris pe un trend descendent care a făcut-o să piardă o treime din capitalizarea bursieră de la listare de 20 milioane euro. La ultima cotație de închidere, de 6,40 lei/acțiune, valoarea de piață este de 66,47 milioane lei (13,44 milioane euro).