Brandul Président, aflat în portofoliul gigantului francez Lactalis, ajunge la finalul procesului de rebranding al brânzei telemea LaDorna odată cu lansarea în noul ambalaj a gamei care include trei sortimente – brânză telemea de vacă, de oaie și de capră.
Prin lărgirea familiei Président cu cele trei sortimente de brânză telemea, produse integral din lapte provenit din fermele românești, Lactalis își consolidează portofoliul și imaginea de lider internațional în brânzeturi și lactate, informează producătorul.
“Anunțam cu ceva timp în urmă că marea familie Président se extinde cu ajutorul unuia dintre cele mai apreciate sortimente de brânzeturi pe plan local și că frumoasa poveste LaDorna continuă cu un nou capitol în care brânza telemea își schimbă numele în telemea Président. Astfel, de la mijlocul lunii august, avem un nou ambalaj pentru cele trei sortimente, cu un nou design și funcționalitatea easy opening. În plus, aceste sortimente au un gust și mai bun și sunt mai aproape de dorințele consumatorilor români”, a declarat Monica Rădulescu, marketing director al Lactalis România.
Lactalis este lider la nivel mondial în industria procesării laptelui și deține multe branduri internaționale de succes, precum Président, Parmalat, Galbani. Grupul, care a fost fondat în 1933 în Laval (Mayenne), în vestul Franței, are în prezent 75.000 de angajați și deține peste 230 de fabrici situate în 43 de țări la nivel mondial.
În 2015, Grupul Lactalis a avut o cifră de afaceri de 17 miliarde de euro.
În România, francezii dețin brandul de lactate LaDorna, cumpărat în 2008 de la omul de afaceri Jean Valvis. Pe plan local, grupul Lactalis deține firmele Lactalis Romania S.R.L., Dorna Lactate S.A., Dorna S.A. și Parmalat Romania S.A.
În acest an, Lactalis a achiziționat producătorul român Albalact, fiind cea mai importantă tranzacție de pe piața lactatelor. Printre planurile francezilor, după preluarea companiei de la Raul Ciurtin, se numără creșterea prezenței pe piața românească de brânzeturi.
”România are o tradiție în producția grupului Lactalis, în calitate de lider european pe piața produselor de brânză cu denumire de origine controlată, dorește să o promoveze. Costurile efective pentru intrarea pe o piață de consum importantă, cum este Bucureștiul, depind de mărimea capacităților de producție și de distanțele dintre orașe”, potrivit unui raport trimis Bursei de Valori.
În acest sens, intențiile Lactalis sunt de a concentra producția de brânzeturi în unitățile din zona Moldovei. În plus, compania ia în calcul și exporturile de brânzeturi către statele din vecinătate, lucru pentru care francezii au prevăzut ”investiții substanțiale”.
CITEȘTE ȘI Raul Ciurtin despre vânzarea Albalact către Lactalis: Era momentul. Cu laptele am terminat!În România, LaDorna, brandul deținut de francezii de la Lactalis, are mai multe fabrici, majoritatea situate în partea de nord-est a țării. La rândul său, Albalact deține două fabrici de lactate - Albalact la Oiejdea și Rarăul la Câmpulung Moldovenesc - și o firmă de transport - Albalact Logistic, și are peste 900 de angajați.
Pe piața locală, nucleul companiei era reprezentat, până la preluarea Albalact, de producția laptelui UHT, LaDorna fiind primul producător de lapte UHT din România, cu o investiție de tip greenfield realizată în zona Vatra Dornei. Portofoliul de lapte UHT al brandului include o gamă diversă de produse: lapte ecologic, lapte clasic, lapte cu vitamine, lapte cu calciu și vitamina D3 și lapte cu conținut redus de lactoză, potrivit informațiilor disponibile pe site-ul producătorului.
Portofoliul LaDorna include și lactate bio, iar la produsele de la categoria brânzeturi LaDorna variază de la telemea, cașcaval, emmental, urdă, cremă de brânză și perle de brânză cu smântână.
Anul trecut, Dorna Lactate, producătorul brandului LaDorna,cea mai mare companie deținută de francezi pe plan local, a avut afaceri de 180 de milioane de lei și pierderi de 13,2 milioane de lei. De altfel, în ultimii trei ani (2013-2015), compania nu a mai reușit să ajungă pe profit, înregistrând pierderi cumulate de aproape 39 de milioane de lei (circa 9 milioane de euro), potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe.
Compania avea, în 2015, 441 de angajați.