L’Oréal a raportat rezultate financiare sub așteptări pentru al treilea trimestru, afectate în special de performanțele slabe ale diviziei de produse dermatologice, relatează BoF.
Această divizie, care include branduri populare precum Cerave și Skinceuticals, a crescut cu doar 0,8%, atingând 1,77 miliarde de dolari, mult sub estimările analiștilor care prevedeau o creștere de 11%, arată G4Media.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După ce a cunoscut o creștere puternică de peste 20% în fiecare trimestru de la înființarea sa în 2022, divizia a ratat pentru prima dată așteptările în al doilea trimestru, când creșterea a încetinit la 10,8%.
Această încetinire a contribuit la o creștere generală a vânzărilor de doar 3,4%, sub estimările de 6%, în condițiile în care L’Oréal a fost afectată și de o contracție de 6,5% a vânzărilor în China.
Aceste rezultate dezamăgitoare au dus la o scădere de 3,7% a prețului acțiunilor companiei, care deja înregistrase o scădere de 20% din luna iunie.
Directorul general al L’Oréal, Nicolas Hieronimus, a indicat încetinirea pieței din SUA drept „principalul vinovat” pentru performanța slabă a diviziei dermatologice, reluând mesajul transmis și la raportarea de jumătate de an din august.
De asemenea, el a menționat o încetinire a inovației în produse și un efect de comparație nefavorabil cu anul trecut, când compania a beneficiat de o plată unică de asigurare.
Un alt factor care afectează divizia dermatologică a L’Oréal este dependența de farmaciile americane, unde vânzările au scăzut. CVS, drogherie din Statele Unite, a raportat o scădere de 5,1% a veniturilor din magazinele sale, Walgreens a înregistrat o scădere de 3,5%, iar Rite Aid a ieșit recent din faliment. Competiția pe piața produselor „aprobate de dermatologi” s-a intensificat, cu branduri precum The Ordinary și Byoma câștigând teren.
CITEȘTE ȘI FOTO Atu Tech deschide primul magazin fizic, investiție de peste 300.000 de euroÎn afara SUA, divizia dermatologică a L’Oréal a înregistrat performanțe mai bune, cu progrese notabile în Europa, Asia și Australia. Molly Wylenzek, analist la Jefferies, a menționat că L’Oréal „creează piața de la zero” în aceste regiuni, și se așteaptă la o creștere de două cifre până la sfârșitul anului.
Pentru a depăși dificultățile din SUA, Hieronimus a subliniat importanța investițiilor în marketing și inovație de produse. O nouă gamă de șampoane și produse de îngrijire corporală Cerave urmează să fie lansată, iar L’Oréal speră să atragă din nou consumatorii tineri din generația Z, care au migrat către alte branduri.