Retailerul olandez Jumbo a raportat o creștere de 7,3% a vânzărilor, la 11,02 miliarde de euro, în exercițiul financiar 2023, la un an de când a depășit pragul de vânzări de 10 miliarde de euro pentru prima dată, reclamând însă și pierderi din cauza produselor furate, de aproximativ 1% din vânzări.
"O pierdere de 1% din cauza furtului poate să nu sune prea mult, dar în cazul nostru este mai mult de 100 de milioane de euro pe an. Dacă am putea pune această sumă în reducerea prețului, toți clienții noștri ar beneficia", spune CEO-ul Ton van Veen.
Compania a raportat și o creștere cu 8% a comenzilor de alimente online, la 722 de milioane de euro, în 2023, echivalent cu 7% din vânzările totale.
Cota de piață a retailerului din Țările de Jos a scăzut ușor, până la puțin peste 21%, deoarece a crescut mai lent decât creșterea medie a pieței din sectorul olandez al supermarketurilor, au arătat datele NielsenIQ.
În 2023, Jumbo a redus prețurile la peste 1.000 de produse.
Rețeaua Jumbo avea 725 de magazine la sfârșitul anului 2023, inclusiv zece foste supermarketuri Jan Linders din Brabant de Nord, Limburg și Gelderland.
În Belgia, a deschis șapte noi puncte de vânzare în cursul anului, ridicând totalul la 33.
CITEȘTE ȘI Mierea chinezească, înlocuită în România cu miere din UcrainaAnul acesta sunt planificate opt noi locații pentru Belgia, inclusiv un Jumbo Foodmarkt în Gent.