Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo pregătește extinderea rețelei de hipermarketuri din România cu trei noi magazine până la finele anului viitor, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În prezent, Jumbo operează 15 hipermarketuri în România, dintre care 4 în București-Ilfov și câte unul în orașele Timișoara, Oradea, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila, Brașov și Craiova, ultimul deschis toamna trecută.
Cum a relatat Profit.ro, următorul hipermarket va fi deschis la Sibiu, compania anticipând acum că va fi inaugurat până la Crăciun.
CITEȘTE ȘI VIDEO Site-ul din Rusia al gigantului IKEA s-a prăbușit, oamenii s-au înghesuit să cumpere ultimele produse
Inițial, Jumbo anunțase că va deschide un hipermarket și în Iași în acest an, însă ulterior și-a revizuit planurile, citând condițiile de piață dificile.
Lansarea magazinului din Iași a fost amânată pentru anul viitor.
Tot în 2023 ar urma să fie lansat și magazinul online optimizat pentru piața românească, anunțat ca fiind pregătit încă dinaintea pandemiei, precum și un nou magazin fizic.
CITEȘTE ȘI Grupul Louis Delhaize a vândut toate activele sale imobiliare din România și continuă să opereze hipermarketurile Cora în chirie. Ultimul vândut, hipermarketul din Cluj-Napoca
Vânzările Jumbo în România au scăzut cu 7% în prima jumătate a anului raportat la perioada similară din 2021, când cererea a revenit puternic după relaxarea restricțiilor din pandemie.
În iunie, vânzările s-au redus cu circa 4% în ritm anual, după un declin de 6% în luna mai. Jumbo România a raportat scăderi în fiecare lună din acest an.
La nivelul grupului, Jumbo a raportat vânzări în creștere cu 12,8% în primul semestru față de aceeași perioadă a anului trecut, “în pofida perturbării venitului disponibil din cauza inflației galopante, a condițiilor geopolitice, a incertitudinii din energie și a costurilor de transport absurd de ridicate”.
Retailerul elen deține 81 de magazine fizice, în Grecia (52), România (15), Bulgaria (9) și Cipru (5), precum și două magazine online. Grupul este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru.