Retailerul elen de jucării și decorațiuni Jumbo, prezent cu 14 hipermarketuri în România, a fost afectat puternic de restricțiile din Grecia în contextul celui de-al doilea val al pandemiei de coronavirus, toate magazinele din țară fiind în prezent închise.
Autoritățile de la Atena au impus o nouă carantină la nivel național la începutul lunii trecute, între 7 și 30 noiembrie, care a fost extinsă ulterior până pe 7 decembrie. Joi, guvernul a anunțat că va prelungi restricțiile cu încă o săptămână, până pe 14 decembrie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Restricțiile stricte au condus la scăderea vânzărilor grupului cu aproximativ 35% în noiembrie față de luna similară din 2019, potrivit Jumbo.
Declinul de la începutul anului s-a adâncit la circa 10,7%, de la -7% după primele 10 luni.
“Pe măsură ce ne apropiem de sărbătorile de Crăciun și Anul Nou, magazinele din Grecia continuă să fie închise, în așteptarea deciziilor privind reluarea operațiunilor din retail”, arată compania într-o notă pentru investitori.
Toate magazinele Jumbo din afara Greciei sunt în prezent deschise.
Retailerul grec și-a avertizat, anterior, investitorii că evoluția pandemiei în țările în care este prezent și măsurile luate de guverne pe fondul crizei sanitare vor avea “un impact semnificativ” asupra afacerilor în acest an.
Jumbo deține o rețea de 80 de hipermarketuri de jucării, dintre care 52 în Grecia, 14 în România, 9 în Bulgaria și 5 în Cipru, precum și două magazine online, operate din Grecia și, respectiv din Cipru, ultimul fiind lansat la finele lunii mai.
Grupul vrea să deschidă un nou hipermarket în România, la Craiova, precum și un magazin online, lansarea acestora fiind programată inițial pentru ultima parte a anului.