Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo amână lansarea magazinului online din România până anul viitor și împinge termenul de deschidere a magazinului din Craiova până spre luna octombrie, catalogând anul 2020 al pandemiei drept unul pierdut și constatând cu îngrijorare că, deși inițial exista o așteptare ca normalitatea să revină în 2021, evoluțiile nu confirmă în prezent așteptările.
Deciziile au fost semnate marți, în Adunarea Generală Anuală a acționarilor Grupului Jumbo, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
"Unul dintre numeroșii parametri ai răsturnării cauzate pe piețe și care se referă la creșterea prețului materiilor prime. Sentimentul este că prețurile se vor stabiliza, probabil, la un moment dat, dar la niveluri mai ridicate decât astăzi. Costurile de transport au crescut dramatic. Astăzi, prețul de expediere al unui container a ajuns la 12.000 dolari, mult ori mai mare decât anul trecut. Evaluarea este că noul echilibru va continua să fie semnificativ mai mare decât nivelurile de dinaintea izbucnirii crizei", scrie în actul ședinței.
În aprilie, Profit.ro a relatat că Jumbo, care are în România o ancoră puternică a vânzărilor inclusiv în perioada de pandemie, se pregătește să își completeze portofoliul ofertat la vânzare cu noi produse, precum alimente pentru animale de companie și biciclete, luând însă în calcul și faptul că, în această vară, anumite produse pot lipsi temporar de pe raft, din cauza întârzierilor în expedierea de marfă din China și avansând o incertitudine legată de o majorare a prețurilor la produse.
În aceste condiții, Jumbo a decis acum să reevalueze planul de achiziții pentru lunile următoare, precum și planul de funcționare a magazinelor noi, cel puțin până la primele semne de ridicare a crizei în lanțul de aprovizionare.
Principalele decizii sunt că termenul de deschidere a magazinului din Craiova (cu depozite de aproximativ 24.500 metri pătrați) va fi împins până în octombrie 2021, iar lansarea magazinului online din România, ca și deschiderea unui alt magazin în Grecia, sunt amânate pentru 2022 .
Vânzările Jumbo în România au crescut cu peste 70% în primele patru luni ale anului, după ce în aprilie s-au triplat comparativ cu aceeași lună din 2020. România a fost de departe cea mai performantă piață pentru retailerul elen de jucării, care însă a avut toate magazinele din Grecia închise până luna trecută.
CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afaceriiMajoritatea magazinelor non-esențiale din Grecia au fost redeschise la începutul lunii aprilie, însă cu restricții “stricte și disproporționate relativ la dimensiune” în privința numărului de clienți admiși.
La nivelul grupului, vânzările Jumbo au crescut cu circa 24% în primele patru luni raportat la perioada similară din 2020. În primul trimestru, vânzările au scăzut cu 11% în ritm anual.
“Performanța vânzărilor în primele patru luni ale anului 2021 seamănă cu o cursă de Formula 1 în care mașina de siguranță merge înaintea mașinilor F1”, spune retailerul.
Jumbo deține 80 de magazine fizice, în Grecia (52), România (14), Bulgaria (9) și Cipru (5), precum și două magazine online. Retailerul de jucării și decorațiuni este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru.
Grupul elen are în plan să se extindă și în Moldova, cu noi magazine în Iași.