Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În prima jumătate a acestui an, vânzările nete ale grupului au crescut cu 7% față de aceeași perioadă din 2023, dar previziunea este că situația din Orientul Mijlociu, declanșată odată cu „închiderea” Canalului Suez și a transportului maritim prin Marea Roșie, va continua să afecteze lanțul global de aprovizionare probabil chiar și după alegerile prezidențiale din America, de la finele acestui an.
Strategia rămâne clară. Grupul nu intenționează să încarce și, prin urmare, să ofere produse la prețuri excesive sezoniere, deoarece conducerea estimează că situația ar trebui să se inverseze cândva la sfârșitul anului 2024 sau în 2025. Între dilema de a alege un produs care implică costul defecțiunilor lanțului de aprovizionare și altul ale cărui costuri sunt gestionabile, Jumbo îl va alege în mod constant pe cel din urmă", este poziția companiei.
În cazul României, vânzările din prima jumătate a anului 2024 au crescut cu 14% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut.
La 30 iunie, Grupul avea 86 de magazine proprii. dintre care 53 în Grecia, 5 în Cipru, 10 în Bulgaria și 18 în România, la care se adaugă câte un magazin online în Grecia, Cipru și România.
„Sunt îngrijorat că mergem încet. Sunt îngrijorat de bucuria pe care o văd în jurul meu, deși nimic nu a fost rezolvat. Inactivitatea, imobilitatea nu sunt semne bune pentru creșterea productivității. Suntem singura țară din Europa care lucrează doar câteva zile pe săptămână. Cei din Cipru, România și Bulgaria, care muncesc șapte zile pe săptămână, nu sunt proști. Atât timp cât există condițiile pentru a nu exploata lucrătorul, nu ar trebui să fii privat de dreptul de a-ți valorifica la maximum potențialul”, le-a spus acesta acționarilor.
„Achită Biserica cheltuielile datorate magazinului închis? Nu! De ce de Sărbători pot să lucreze patiseriile, nu și celelalte magazine? Angajatul nu trebuie să lucreze mai mult de 40 de ore, iar noi ne-am asigurat acest lucru", a răbufnit acesta.
Apostolos -Evangelos Vakakis, Președinte al Consiliului de Administrație al Jumbo, a studiat administrarea afacerilor și managementul financiar la Universitatea din Warwick (Regatul Unit).
Jumbo a investit aproape 57 de milioane de euro în achiziția de terenuri și imobile în România în prima jumătate a anului trecut, inclusiv pentru achiziția magazinului din Liberty Center.
În 2023, grupul a deschis, în România, un magazin online, la care se adaugă un magazin fizic în Iași. Magazinul din Iași a fost inaugurat în toamnă, fiind al 17-lea pe plan local. Magazinul online e-Jumbo a fost inaugurat în luna iulie și fusese anunțat încă din pandemie.