Vânzările retailerului grec de jucării și decorațiuni Jumbo în România au crescut cu aproape 40%, la 39,8 milioane de euro, în primul semestru al anului fiscal 2016/2017 - încheiat la finele lunii decembrie, față de perioada echivalentă a anului precedent. Profitul net pe plan local a urcat cu peste 50%, la 14,1 milioane de euro.
În perioada iulie-decembrie 2015, magazinele Jumbo din România au avut vânzări de 28,7 milioane de euro și un profit net de 9,3 milioane de euro.
“Ïnvestițiile în România continuă și ne așteptăm ca rețeaua de magazine să ajungă la cel puțin 20 de unități în următorii cinci ani. Compania a semnat deja un acord legat de cumpărarea a cinci magazine pe plan local și închirierea unui al șaselea magazin. Până la Crăciun, anticipăm că vom opera patru magazine suplimentare în România”, se arată în raportul financiar al retailerului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Jumbo a deschis primul magazin pe piața românească în octombrie 2013 la Timișoara, după care au urmat magazine în București (2), Oradea, Arad, Ploiești și Pitești. Toate magazine au suprafețe de 11.000 și 12.000 metri pătrați fiecare.
Potrivit raportului financiar al Jumbo, magazinele din România au adus 9,9% din cifra de afaceri totală a retailerului grec în perioada iulie-decembrie 2016, în creștere de la un aport de 7,7% în perioada similară a anului anterior. Jumbo România are 602 angajați permanenți.
Jumbo este listată din 1997 la bursa de la Atena și operează o rețea de 72 de magazine în Grecia (51), Cipru (5), Bulgaria (9) și România (7) și un magazin online. Pe lângă jucării, Jumbo vinde și produse pentru îngrijirea copiilor, rechizite, decorațiuni și produse pentru locuință.
În anul fiscal 2015/2016, încheiat la 30 iunie, cele șapte magazine de jucării și decorațiuni Jumbo din România și-au dublat vânzările, la 48 milioane euro, și aproape și-au triplat profitul net, la 14 milioane euro.