Japonia dă de furcă pieței produselor de lux din Europa

Japonia dă de furcă pieței produselor de lux din Europa
scris 2 aug 2024

Turiștii se înghesuie în Japonia pentru a cumpăra haine și genți de lux la preț redus datorită yenului slab, relatează BoF. Companiile de produse de lux, precum LVMH, care deține Louis Vuitton, ar prefera ca aceștia să rămână acasă și să facă cumpărături.

Scăderea yenului – care a atins luna trecută cel mai scăzut nivel din ultimii 38 de ani față de dolar, înainte de a-și reveni – a declanșat un boom turistic fără precedent, atrăgând cumpărători avizați din Asia și din alte părți, scrie G4Media.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Amazon dezamăgește cu venituri mai slabe CITEȘTE ȘI Amazon dezamăgește cu venituri mai slabe
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Brandurile globale de lux nu se bucură, deoarece produsele lor, de la adidași de firmă la whisky, tind acum să fie mai ieftine în dolari în Japonia decât în altă parte, ceea ce afectează profiturile.

Unii turiști, în special chinezi, se abțin de la a cumpăra produse de lux de acasă și își fac cumpărăturile în Japonia.

Volatilitatea yenului înseamnă că conglomeratele de lux nu pot crește prețurile pentru a reflecta cu exactitate moneda, rămânând blocate cu marje mai mici în Japonia – cel puțin atât timp cât yenul rămâne slab.

FOTO Inspectorii ANPC au intrat în cafenelele și restaurantele din aeroportul Otopeni CITEȘTE ȘI FOTO Inspectorii ANPC au intrat în cafenelele și restaurantele din aeroportul Otopeni

Zhang Lei, un DJ în vârstă de 29 de ani din provincia sudică Hunan, a vizitat Japonia pentru prima dată, dar a declarat că vrea deja să revină, relatează BoF.

„Este mai ieftin”, a spus Zhang, care purta două pungi de cumpărături Louis Vuitton și una de la marca de îmbrăcăminte sport Onitsuka Tiger, recent în cartierul de lux Ginza din Tokyo.

În apropiere, aproximativ 15 persoane stăteau la coadă pentru a intra în magazinul Louis Vuitton, chiar dacă căldura de afară era sufocantă.

Zhang a spus că achizițiile sale de până acum au inclus pantofi și o geantă. Urmează să cumpere un ceas, a spus el arătându-și încheietura în timp ce repeta „Rolex”.

PPC, care a preluat afacerea Enel din România, a lansat prima ofertă „liberalizată”. Facturile clienților cu consum mic s-ar putea dubla CITEȘTE ȘI PPC, care a preluat afacerea Enel din România, a lansat prima ofertă „liberalizată”. Facturile clienților cu consum mic s-ar putea dubla

Tendința a luat prin surprindere gigantul francez al luxului LVMH, care deține și Dior și Fendi.

„Avem într-adevăr o mare trecere a afacerilor din Asia în Japonia”, a declarat directorul financiar Jean-Jacques Guiony în cadrul unui recent apel privind rezultatele. Aceasta a avut un impact „deflaționist” asupra activității LVMH China, deoarece clienții au renunțat la cumpărături în țară, punând o presiune semnificativă asupra marjelor, a spus el conform BoF.

El a menționat, de asemenea, dificultatea reprezentată de volatilitatea valutară, deoarece monedele pot schimba mișcările „destul de rapid”. Acest lucru a fost pus în evidență săptămâna aceasta, când yenul a crescut puternic după ce Banca Japoniei a majorat miercuri ratele dobânzilor.

Populara geantă Alma BB de la Louis Vuitton costă 14.800 de yuani în China, echivalentul a 2.050 de dolari. În Japonia se vinde cu 279.400 de yeni, adică 1.875 de dolari. Luna trecută ar fi fost disponibilă pentru doar 1 725 de dolari, când yenul a fost la cel mai scăzut nivel.

Yenul ar trebui să se întărească la aproximativ 136 pentru un dolar pentru ca prețul japonez al genții să fie egal cu cel din China. Moneda a fost la 149.30 joi, nu departe de cel mai puternic în
ultimele patru luni și jumătate.

Turiștii chinezi au contribuit, de asemenea, la creșterea vânzărilor de băuturi spirtoase de lux din Japonia, a declarat producătorul de băuturi Remy Cointreau.

Japonia a generat o creștere puternică a vânzărilor, stimulată de turism și de yenul slab, a declarat directorul financiar al Remy Cointreau, Luca Marotta, în cadrul apelului privind vânzările din primul trimestru al companiei, adăugând că vânzările au avut o marjă mai mică.

Grupul elvețian de lux Richemont, care deține brandul Cartier, a înregistrat o creștere a vânzărilor în Japonia de aproape 60% în primul trimestru, ajutat de turiștii chinezi, sud-est asiatici și americani, a declarat acesta.

„Cumpărături, cumpărături, cumpărături”, a spus Fumiko Annisa, o turistă din Indonezia, , despre itinerariul ei, conform BoF, „Brandurile de lux sunt ieftine aici”, a spus ea. „Avem de gând să cumpărăm Dior, dar mai întâi mergem la Chanel”

Wizz Air lansează noi rute din România CITEȘTE ȘI Wizz Air lansează noi rute din România

Japonia a avut un număr record de 3,1 milioane de vizitatori străini în luna iunie, au arătat datele oficiale luna trecută, ceea ce o pune pe cale să depășească un record anual de aproape 32 de milioane de sosiri străine stabilit în 2019, înainte ca pandemia să blocheze călătoriile la nivel mondial.

Cheltuielile turiștilor sunt așteptate să ajungă la 8 trilioane de yeni (54,74 miliarde de dolari) în acest an, potrivit guvernului, care vede turismul ca un motor de creștere rar într-o economie mult timp afectată de îmbătrânirea populației, conform BoF.

viewscnt
Afla mai multe despre
japonia
yen