Berarul nipon Asahi Group Holdings a finalizat achiziția fostelor active ale SABMiller din Europa Centrală și de Est (ECE), inclusiv Ursus Breweries, la câteva săptămâni după ce Comisia Europeană a anunțat că și-a dat acordul pentru tranzacția în valoare de 7,3 miliarde de euro.
Fostele afaceri ale SABMiller din România, Republica Cehă, Republica Slovacă, Polonia și Ungaria vor fi integrate într-o nouă companie, denumită Asahi Breweries Europe Ltd, a anunțat vineri Ursus Breweries. Noua companie va avea sediul în Praga și va fi condusă de Paolo Lanzarotti, fostul director al SABMiller în Cehia și Slovacia.
Pentru activele din cele cinci țări, japonezii au oferit mai întâi 4,9 miliarde de euro, acceptând în final să pluseze până la 7,3 miliarde de euro. Tranzacția a fost finanțată printr-un împrumut pe termen scurt de la băncile Sumitomo Mitsui Banking Corporation și Mizuho Bank, potrivit unui comunicat al Asahi.
În România, japonezii au preluat Ursus Breweries, care deține trei fabrici de bere - în Brașov, Buzău și Timișoara și o linie de producție de capacitate mică în Cluj. Ursus Breweries ocupă primul loc pe piața românească a berii, urmată de Heineken România și Bergenbier, companie aflată în portofoliul Molson Coors.
CITEȘTE ȘI Prima mișcare importantă după ce japonezii de la Asahi au anunțat că preiau Ursus: Timișoreana a lansat o bere nepasteurizată“Vom dezvolta în continuare ceea ce Ursus Breweries a construit deja în România: o bază de producție solidă, un portofoliu puternic de mărci, incluzând atât mărci-simbol cu o puternică tradiție românească, precum și importante mărci internaționale și o echipă locală extraordinară. Vom continua să depunem toate eforturile pentru a deveni cea mai admirată companie din industria berii din România”, a spus președintele Ursus Breweries, Igor Tikhonov.
Portofoliul Ursus Breweries cuprinde, pe lângă berea omonimă, mărcile Timișoreana, Ciucaș, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, Redd’s, Stejar, Azuga, Pilsner Urquell și St Stefanus.
Asahi este cel mai mare producător de bere din Japonia, cu o cotă de piață de 38%. Grupul are operațiuni în peste 100 de țări și un portofoliu diversificat, care include mărci precum Asahi Super Dry, Peroni și Grolsch.