Agenția antitrust din Italia a lansat o investigație asupra unei companii cu sediul în Dublin care operează site-ul și aplicația Shein, din cauza unor eventuale afirmații de mediu înșelătoare făcute pe site-ul retailerului de modă rapidă, transmite Reuters.
Ancheta vizează Infinite Styles Services CO. Limited și acuză site-ul Shein că încearcă ”să transmită o imagine a producției și sustenabilității comerciale a articolelor sale de îmbrăcăminte prin afirmații de mediu generice, vagi, confuze și/sau înșelătoare”, a spus agenția antitrust într-un comunicat.
Shein a spus că este ”gata să coopereze deschis cu autoritățile italiene relevante, oferind sprijinul și informațiile necesare pentru a răspunde oricăror întrebări”, scrie News.ro.
Ancheta este cea mai recentă dintr-un șir de investigații efectuate de autoritățile de reglementare din întreaga Europă cu privire la afirmațiile potențial înșelătoare ale companiilor în materie de mediu, deoarece noile reglementări ale Uniunii Europene urmăresc să restrângă spălarea ecologică.
Autoritatea italiană a spus că unele informații pe care site-ul web le oferă despre colecția ”evoluSHEIN” a Shein ar putea induce în eroare consumatorii cu privire la cantitatea de țesături ”verzi” utilizate, fără să îi informeze în același timp că articolele de îmbrăcăminte nu sunt reciclabile.
De asemenea, a mai spus că site-ul Shein pare să sublinieze un angajament față de decarbonizare, care pare a fi contrazis de creșterea emisiilor de gaze cu efect de seră prezentată în rapoartele de sustenabilitate ale Shein pentru 2022 și 2023.
Fondată în China, Shein este cunoscută pentru confecțiile sale ieftine.
Tratamentul său față de lucrători și istoricul de mediu au fost supuse unui control sporit în urma informațiilor că ar putea să își listeze acțiunile la Londra.
Conform reglementărilor Uniunii Europene anti-greenwashing, care au intrat în vigoare anul acesta și se vor aplica în toate statele membre peste doi ani, companiilor le este interzis să facă afirmații vagi de mediu cu privire la produsele lor, cum ar fi etichetarea acestora ca ”eficiente din punct de vedere energetic” sau ”prietenoase cu mediul”, dacă nu oferă dovezi care să le susțină.
”Trecem printr-o perioadă ecologică de corectare a reclamațiilor, în care companiile fie vor fi investigate și amendate, fie vor pleca și vor obține date pentru a susține și a comunica cu exactitate afirmațiile specifice”, a declarat Abbie Morris, CEO Compare Ethics, care verifică conformitatea cu revendicările ecologice pentru clienți precum Reformation și New Look.
Shein, în declarația sa, a spus că s-a angajat să respecte legile și reglementările de pe piețele în care își desfășoară activitatea și să mențină transparența față de clienții săi.
Organismul antitrust din Italia, care se ocupă de protecția consumatorilor, precum și de problemele de concurență, a deschis recent investigații asupra gigantului de căutare online Google și mărcile de lux Armani și Dior.
Conform legislației italiene, companiile care au încălcat regulile privind drepturile consumatorilor se confruntă cu amenzi de la 5.000 de euro la 10 milioane de euro (5.590 de dolari - 11,2 milioane de dolari).
Shein are sediul pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa în Dublin. Sediul său global este în Singapore.