Ionuț Ardeleanu, primul român instalat la conducerea operațiunilor grupului francez Auchan în România, va fi păstrat pe post încă cel puțin 4 ani, mandatul său de director general fiind prelungit până la 26 ianuarie 2021. Ardeleanu a fost numit director general al Auchan România în decembrie 2015, devenind astfel cel mai puternic director român din comerțul local.
Ardeleanu (36 ani) lucrează în cadrul Auchan din 2006, începând de la manager de raion, apoi șef de piață și până la director de magazin și director regional.
În 2008 a fost numit director de magazin la Timișoara, iar în 2011 a primit o nouă misiune, de a pregăti hipermarketul Auchan Craiova. Ulterior, în 2012 a fost numit director de ofertă în cadrul departamentului Marketing.
CITEȘTE ȘI Adrian Viman, până astăzi cel mai puternic executiv român, a fost retras de la șefia grupului de retail german KauflandAnul 2013 este unul cu multe provocări pentru Ionuț Ardeleanu, fiind numit director regional pe regiunea Sud, nou creată în organizarea Auchan, și având în responsabilitate atât integrarea și transformarea magazinelor ex-Real din această regiune cât și consolidarea și dezvoltarea comerțului Auchan pe perimetrul său - 12 magazine cu 4000 de angajați, toate realizate cu mare succes.
Grupul francez Auchan a intrat pe piața românească în 2006. În prezent, retailerul are în portofoliu 33 de hipermarketuri, cu 280.000 de metri pătrați suprafața netă de vânzare, și circa 10.000 de angajați.
Afacerile Auchan România depășesc un miliard de euro.
Auchan Holding este al 11-lea grup de distribuție din lume, controlat de famila Mulliez din Franța. Este prezent în 16 țări și are 330.700 angajați.
CITEȘTE ȘI Un nou brand pe piața materialelor de construcții. Arabesque inaugurează magazinul de retail MatHausVeniturile totale ale grupului francez Auchan Holding au ajuns anul trecut la 52,8 miliarde de euro, în creștere cu 0,7% față de anul anterior, în timp ce profitul net s-a cifrat la 824 de milioane de euro, în creștere cu 18,2%.
În 2012, grupul francez Auchan a cumpărat de la grupul german Metro 20 de magazine Real din România, într-o tranzacție de 1,1 miliarde euro, care a inclus și unitățile din Ucraina, Polonia și Rusia.
Săptămâna trecută, OMV Petrom și Auchan au anunțat că vor să deschidă 15 magazine ale retailer-ului alimentar în benzinării până la finalul anului.