Industria de servicii alimentare din România depășește 6 miliarde euro. Piața de Food Delivery, a doua cea mai mare după consumul în restaurante

Industria de servicii alimentare din România depășește 6 miliarde euro. Piața de Food Delivery, a doua cea mai mare după consumul în restaurante
scris 27 mai 2024

Industria de servicii alimentare din România a crescut cu 16% în 2023, atingând o valoare totală de 6.31 de miliarde de euro.

Frecvența de achiziție în HoReCa se păstrează, la fel ca anul trecut, la 3.3 ocazii pe lună, principalele comenzi fiind reprezentate de supa de pui la felul 1 (31%), carne cu garnitură la felul principal (41%) și papanași la desert (42%). 

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Producătorul Villa Vinèa extinde crama din Mureș cu 2 milioane euro, inclusiv cu subvenții CITEȘTE ȘI FOTO Producătorul Villa Vinèa extinde crama din Mureș cu 2 milioane euro, inclusiv cu subvenții
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

„În 2023 am putut observa o ușoară creștere a industriei serviciilor alimentare. Însă, românii nu au început să iasă mai des la restaurant și nu comandă de mai multe ori mâncare de la raioanele gastro ale supermarketurilor sau de la fast-food, astfel încât creșterea pieței se datorează, în primul rând, inflației. Atunci când vine vorba de alegerea unui nou restaurant, principalul mediu de informare este reprezentat de prieteni și de recomandările acestora. Remarcăm, așadar, importanța majoră a experienței pe care românii o au în locațiile HoReCa, nu doar în ceea ce privește fidelizarea acestora, dar și din privința atragerii de noi clienți”, afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Piața de Food Delivery are o cotă de piață de 25%, a doua cea mai mare după consumul în restaurante (26%).

AliExpress vrea să își crească vânzările globale cu ajutorul lui David Beckham CITEȘTE ȘI AliExpress vrea să își crească vânzările globale cu ajutorul lui David Beckham

„Piața de Food Delivery este deja una solidă și vine în completarea consumului din restaurante și din alte surse de achiziție pentru mâncarea gătită. Vedem tot mai des că românii descoperă restaurante și preparate noi prin intermediul aplicațiilor de livrare, pe care apoi le testează și offline, iar procesul este valabil și în sens invers. Mai mult, observăm că atât piața de restaurante, cât și cea de Food Delivery au crescut în provincie, semn că puterea economică a românilor și apetitul pentru gastronomie au crescut în ultimii ani”, a declarat Alin Șerban, CEO Tazz.

viewscnt
Afla mai multe despre
servicii alimentare
horeca