Pachetul de acțiuni al platformei de livrare Bringo, controlată integral de retailerul francez Carrefour, a făcut obiectul unei tranzacții intra-grup, fiind trecut în portofoliul Bringo International, companie înregistrată în Franța, la un preț de aproape 40 milioane euro.
Prețul a fost fixat în baza unui raport de evaluare realizat de PwC.
Evaluarea este efectuată într-un context în care pandemia de coronavirus a impulsionat comerțul online, nișa de e-commerce din România urcând în 2020, primul an al pandemiei, cu 30%, iar cifra de afaceri a retailului alimentar fiind estimată să depășească în 2021 140 miliarde lei.
Carrefour a intrat în acționariatul Bringo Magazin în octombrie 2016, la momentul înființării companiei, cu un pachet de 30%, alături de Beta Software Management - 21% și Ascend Netsolutions - 49%.
În iulie 2018, grupul francez și-a majorat participația la 70%, prin achiziționarea unui pachet de acțiuni de 19% cu 200.000 euro (circa 930.000 lei).
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Primark, unul dintre cei mai mari retaileri, intră în RomâniaO altă tranzacție a avut loc în primăvara anului 2020 și a vizat 10% din capitalul social pentru suma de 5,75 milioane de lei. După câteva luni, în august 2020, un alt pachet de 10% din titlurile Bringo Magazin a intrat în proprietatea Carrefour pentru 10,2 milioane de lei, care a ajuns astfel la 90% din capitalul social al companiei.
În toamnă, Profit.ro a anunțat că Grupul francez de retail Carrefour a preluat 10% din acțiunile platformei Bringo, aplicația IT prin intermediul căreia produsele diferitelor magazine pot fi comandate și primite de cumpărători direct acasă. În urma operațiunii, Carrefour, prin Allib Rom, devine unicul acționar al platformei, care în 2020 a avut vânzări 47,4 milioane de lei, de la 6,8 milioane de lei în 2019, relevă date analizate de Profit.ro.
Bringo International reprezintă structura internațională, parte din Carrefour, care coordoneează operațiunile din România, Argentina, Belgia, Franța și Maroc.
În patru ani, Bringo s-a extins în 37 de orașe din România și include în acest moment în aplicație circa 100 de magazine Carrefour în toate formatele (hipermarket, supermarket, express și Supeco).