Inter IKEA, proprietarul brandului IKEA, transmite că a învățat din recentele perturbări ale lanțului de aprovizionare și este mai bine pregătită pentru posibile bariere comerciale, pe măsură ce companiile își adaptează strategiile pentru a face față tarifelor anunțate de președintele Donald Trump, conform Reuters.
În contextul amenințărilor lui Trump cu taxe vamale de 10% pe toate importurile SUA și de 60% pentru cele din China, Inter IKEA, care produce mobilierul pentru retailerii IKEA, a declarat că a lucrat intens la creșterea rezilienței lanțului de aprovizionare, arată news.ro.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Credem că suntem mai bine echipați decât oricând, deși, desigur, nu suntem imuni la schimbări", a spus Henrik Elm, directorul financiar al Inter IKEA.
Compania este mai dependentă de importuri în Statele Unite comparativ cu alte regiuni, ceea ce o face mai vulnerabilă în fața tarifelor.
În prezent, doar 10% dintre produsele vândute în SUA sunt fabricate local, în timp ce 70% din produsele vândute în Europa sunt produse pe continent, iar 80% din produsele vândute în China sunt fabricate în această țară.
CITEȘTE ȘI Recolta record scade prețul uleiului de măslineInter IKEA a identificat ca principale piețe de aprovizionare la nivel global Polonia, China, Italia, Lituania și Germania, dar nu a oferit un procentaj specific pentru fiecare țară.
În România, grupul suedez de mobilă IKEA, cel mai mare retailer de mobilă din lume, reintră pe pierdere, cu un minus, în 2023, de 25,6 milioane lei, la un provizion similar anilor precedenți.
Ultimul an în care a terminat cu pierderi a fost în 2018, relevă date analizate de Profit.ro.
Compania a avut afaceri de 1,3 miliarde lei, de la 1,1 miliarde lei în 2022.
CITEȘTE ȘI 5 to go își pregătește intrarea într-o nouă țară, cu un proiect ambițiosÎn acel an 2022, compania a avut un profit net de 12,3 milioane lei.
În luna iunie 2023, Ikea a deschis magazinul din Timișoara, cel de-al treilea din România. Noul magazin, cu o suprafață de 26.000 de metri pătrați, a presupus investiții de peste 60 de milioane de euro.
Compania suedeză mai are două magazine în România, ambele în București, primul deschis în 2007, în Băneasa, iar al doilea în 2019, în zona Theodor Pallady.
Reprezentanții IKEA au anunțat anterior că mai au pe listă Brașov și Cluj-Napoca pentru noi magazine.
CITEȘTE ȘI Încă un retailer major se plânge de creșterea alarmantă a furturilor din magazineÎn ultimii trei ani fiscali, grupul Ingka, proprietarul IKEA, a investit aproximativ 2,1 miliarde de euro în magazine noi și existente în cele 32 de piețe ale sale.