Retailerul suedez de mobilă IKEA România a înregistrat o creștere de 10,6% a vânzărilor în anul financiar septembrie 2017 – august 2018, până la 609,35 milioane de lei, fără TVA.
Numărul total de produse cumpărate a fost mai mare de 18.6 milioane, peste 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul și aproape 18 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul retailerului.
În anul financiar 2018, magazinul Ikea din București a avut 1.092 de angajați în total, o creștere de 57,1% față de anul financiar anterior.
Din totalul celor 18,6 milioane de produse IKEA care au ajuns în casele românilor, 62,4% au fost articole de mobilier și 37,6% accesorii. Cea mai bine vândută familie de mobilier de dormitor a fost Hemnes, cu 29.452 de bucăți, în timp ce gama de lenjerii de pat Nattjasmin a fost cea mai populară în categoria accesorii, cu 68.871 bucăți vândute, iar albul a fost preferat de cei mai mulți dintre cumpărători,
Când vine vorba de Ikea Food, cel mai mai bine vândute au fost chifteluțele suedeze, cu peste șase milioane de bucăți, potrivit companiei.
În vară, IKEA a lansat primele sale puncte de colectare a comenzilor online din România, la Brașov, Timișoara și Cluj-Napoca, iar până la finele anului estimează că va inaugura cel de-al doilea magazin fizic din țară, situat pe Bulevardul Theodor Pallady din București.
În total, IKEA vrea să deschidă 15 noi magazine în anul fiscal 2019, primul dintre acestea fiind inaugurat în Bahrain luna trecută. Printre piețele vizate de planul de extindere se află și Ucraina, unde grupul intenționează să inaugureze primul său magazin, potrivit șefului diviziei pentru Europa de Sud-Est a grupului, Stefan Vanoverbeke.
În România, grupul suedez a deschis în 2007 primul și singurul magazin în nordul Bucureștiului, în zona comercială Băneasa.