Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a sancționat cu avertisment Evomag, Studio Moderna, Jumbo, Ikea România, Cristian 76 Tour și Fan Curier Express, în urma numeroaselor reclamații. Printre neregulile constatate se numără erespectarea termenelor de livrare a produselor, montare a aparatelor de aer condiționat, aducerea la conformitate a produselor aflate în garanție, întârzierea livrării coletelor, refuzul dreptului de denunțare a contractului în 14 zile, precum și nerespectarea termenelor de restituire a contravalorii a pachetelor de servicii turistice asumate.
"Ca urmare a numărului mare de reclamații înregistrate la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a sancționat contravențional cu avertisment operatorii economici Evolution Prest Systems SRL (Evomag), Studio Moderna SA, Jumbo E.C.R. SRL, Ikea România SA., Cristian 76 Tour SRL și Fan Curier Express SRL", anunță Autoritatea.
Abaterile constatate au vizat, printre altele, nerespectarea termenelor privind livrarea produselor, montarea aparatelor de aer condiționat, aducerea la conformitate a produselor aflate în perioada de garanție, întârzierea livrării coletelor, refuzul dreptului de denunțare a contractului în 14 zile (conform OUG34/2014), precum și nerespectarea termenelor de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, au fost stabilite următoarele termene: - termenul de răspuns la sesizare va fi de maxim 48 ore; - termenul de livrare a produselor: maxim 15 zile de la data achiziționării, iar termenul de montaj al aparatelor de aer condiționat de maxim 7 zile de la datata achitării serviciului; - toate termenele angajate de operatorul economic anunțate pe site, cât și spațiul de vânzare al punctelor de lucru vor fi respectate, operatorul economic va întreprinde toate demersurile pentru aducerea la îndeplinire a celor menționate anterior; - respectarea termenelor de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract; - respectarea condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale, respectiv respectarea timpilor de livrare pentru toate tipurile de servicii poștale interne și internaționale, inclusiv termenele de returnare a contravalorii trimiterilor poștale către expeditor (sumele colectate de la destinatar).
"Acțiunea va continua până când toți operatorii economici vor înțelege să depună diligențele necesare pentru a veni în întâmpinarea necesităților consumatorilor”, a precizat Horia-Miron Constantinescu, președinte ANPC.