Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au aplicat 42 de amenzi, în valoare de 468.000 lei, și 12 avertismente unor hypermarketuri și supermarketuri din zona Olteniei.
ANPC a controlat 23 de magazine din domeniul hypermarketuri-supermarketuri.
La acestea s-au adăugat diverse măsuri complementare de remediere a neregulilor constatate, precum încetare a practicilor incorecte, opriri temporare de la comercializare a produselor care prezentau diverse nereguli de etichetare sau opriri definitive de la comercializare cu retragere din circuitul consumului uman a produselor cu termen de valabilitate depășit, nedepozitate în condițiile indicate de producător etc.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ce nereguli au constata angajații ANPC:
prezența la vânzare a unor produse cu termen de valabilitate depășit;
neinformarea consumatorilor, în zona gastro, asupra ingredientelor și a factorilor alergeni din compoziția preparatelor culinare comercializate;
afișarea la raft a unei țări de proveniență a produselor (legume-fructe) alta decât cea reală;
comercializarea produselor din categoria legume-fructe nesortate după calibru;
comercializarea preparatelor din carne, diverse sortimente, într-un spațiu frigorific care prezența pete de rugină, urme de lichid colorat, posibil sânge, precum și depuneri diverse;
comercializarea produselor aflate la promoție de tip 1+1 fără a există la raft spre exemplificare produsul singular;
comercializarea la raionul de produse lactate a unor produse pe baza de grăsimi vegetale;
comercializarea produselor care aveau inscripționate diverse campanii de reduceri sau promoționale care nu mai erau valabile;
nerespectarea condițiilor prescrise sau declarate la produsele aflate în sectorul produse proaspete:de exemplu, măsline și carne porc (coasta porc, ceafă porc) fără a se putea face dovadă desigilarii ambalajelor din care proveneau, la măsline fiind inscripționat valabilitate 5 zile de la deschidere, iar la carne fiind menționat pe eticheta acestora “24 ore de valabilitate de la deschidere”;
comercializarea de produse alimentare și nealimentare cu ambalaje deteriorate, desigilate;
informarea incompletă a consumatorilor prin lipsa etichetei nutriționale la diverse produse sau a traducerii în limba română;
comercializarea de produse periculoase/nesigure.