Hypermarketuri și supermarketuri amendate: produse oferite la vânzare cu valabilitate depășită, țări de proveniență false, rugină și sânge

Hypermarketuri și supermarketuri amendate: produse oferite la vânzare cu valabilitate depășită, țări de proveniență false, rugină și sânge
scris 18 feb 2019

Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au aplicat 42 de amenzi, în valoare de 468.000 lei, și 12 avertismente unor hypermarketuri și supermarketuri din zona Olteniei.

ANPC a controlat 23 de magazine din domeniul hypermarketuri-supermarketuri.

Urmărește-ne și pe Google News

La acestea s-au adăugat diverse măsuri complementare de remediere a neregulilor constatate, precum încetare a practicilor incorecte, opriri temporare de la comercializare a produselor care prezentau diverse nereguli de etichetare sau opriri definitive de la comercializare cu retragere din circuitul consumului uman a produselor cu termen de valabilitate depășit, nedepozitate în condițiile indicate de producător etc.

Ce nereguli au constata angajații ANPC:

prezența la vânzare a unor produse cu termen de valabilitate depășit;
neinformarea consumatorilor, în zona gastro, asupra ingredientelor și a factorilor alergeni din compoziția preparatelor culinare comercializate;

FOTO Nereguli găsite de ANPC la patru magazine Mega Image, printre care promoții expirate, traduceri incomplete și informații înșelătoare UPDATE Precizările reprezentanților companiei CITEȘTE ȘI FOTO Nereguli găsite de ANPC la patru magazine Mega Image, printre care promoții expirate, traduceri incomplete și informații înșelătoare UPDATE Precizările reprezentanților companiei

afișarea la raft a unei țări de proveniență a produselor (legume-fructe) alta decât cea reală;
comercializarea produselor din categoria legume-fructe nesortate după calibru;
comercializarea preparatelor din carne, diverse sortimente, într-un spațiu frigorific care prezența pete de rugină, urme de lichid colorat, posibil sânge, precum și depuneri diverse;
comercializarea produselor aflate la promoție de tip 1+1 fără a există la raft spre exemplificare produsul singular;
comercializarea la raionul de produse lactate a unor produse pe baza de grăsimi vegetale;
comercializarea produselor care aveau inscripționate diverse campanii de reduceri sau promoționale care nu mai erau valabile;
nerespectarea condițiilor prescrise sau declarate la produsele aflate în sectorul  produse proaspete:de exemplu, măsline și carne porc (coasta porc, ceafă porc) fără a se putea face dovadă  desigilarii ambalajelor din care proveneau, la măsline fiind inscripționat valabilitate 5 zile de la deschidere, iar la carne fiind menționat pe eticheta acestora “24 ore de valabilitate de la deschidere”;
comercializarea de produse alimentare și nealimentare cu ambalaje deteriorate, desigilate;
informarea incompletă a consumatorilor prin lipsa etichetei nutriționale la diverse produse sau a traducerii în limba română;
comercializarea de produse periculoase/nesigure.

viewscnt
Afla mai multe despre
anpc
amenzi
hypermarketuri di