Retailerul suedez de îmbrăcăminte Hennes & Mauritz AB (H&M) a raportat o creștere a vânzărilor sub așteptări în al doilea trimestru, grupul precizând că vremea friguroasă a dus la diminuarea cererii pe piețele importante, transmite Reuters.
În perioada aprilie-iunie 2023, vânzările nete ale H&M au crescut cu 6% până la 57,62 miliarde de coroane (5,36 miliarde de dolari), sub estimările analiștilor care mizau pe o creștere de 7%, scrie Agerpres.
"Vânzările din trimestrul al doilea au fost afectate de condițiile meteo nefavorabile, comparativ cu perioada similară a anului trecut, de pe mai multe mari piețe ale grupului" a precizat H&M într-un comunicat de presă.
Creșterea modestă a vânzărilor riscă să agraveze o acumulare a stocurilor care afectează H&M de mai mult de șase ani, și pune sub semnul întrebării obiectivul directorului general Helena Helmersson de a dubla vânzările până în 2030.
Comparativ, rivalul Zara, a fost mai puțin afectat de evoluțiile meteo nefavorabile. Grupul spaniol a raportat săptămâna trecută o creștere de 13% a vânzărilor în perioada februarie-aprilie și un avans de 16% în luna mai.
Grupul suedez Hennes & Mauritz are șapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket și H&M Home. Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înființată în 1947, în Vasterls, Suedia.