Grupul elen Chipita, producătorul brandurilor 7Days, Fineti și Chipicao, pregătește extinderea cu 60% a suprafeței de producție a fabricii pe care o deține în Clinceni, județul Ilfov, prin continuarea unor lucrări începute încă din 2009, potrivit documentelor analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Fabrica Chipita din Clinceni funcționează acum în două clădiri, cu o suprafață totală de circa 25.000 de metri pătrați, în care sunt produse croissante, creme tartinabile și bake-rols ce aduc grupului grec vânzări anuale de peste 100 de milioane de euro.
Grecii plănuiau o extindere a fabricii încă din 2008 și au și început construcțiile, însă acestea au fost oprite la nivelul fundațiilor, după izbucnirea crizei financiare globale.
Planul actual este ca, pe aceeași fundație, care va fi extinsă, să fie construit un nou corp de clădire, în suprafață de aproximativ 15.000 de metri pătrați. Investiția în construcție și manoperă este estimată la 1 milion de euro și urmează a fi definitivată pe parcursul a maximum doi ani.
În noua unitate vor fi produse croissante, iar capacitatea de producție estimată este de 60 de tone/zi.
Chipita mai deține în Clinceni un depozit pentru marfă, de circa 7.500 de metri pătrați, și un depozit pentru paleți, de circa 2.000 de metri pătrați. Grecii dispun de un teren de 13,2 hectare.
CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la București Contactați de Profit.ro, reprezentanții Chipita România nu au răspuns până la publicarea acestui articol.
Pe cele 7 linii de fabricație existente, Chipita produce brandurile 7Days, Fineti, Chipicao și Bake Rolls.
Grupul elen a investit peste 30 de milioane de euro în liniile de producție din România, prin achiziția unor fabrici de la Star Foods, în 1999, și a diviziei de croissante a Best Foods, în 2001. Extinderea în Europa de Est a fost asigurată cu ajutorul fondului grec de investiții Global Finance, care a furnizat capitalul necesar expansiunii în regiune.
Chipita Romania a raportat o cifră de afaceri de 105,5 milioane euro în 2019, cu 8% peste rezultatul anului anterior, fiind anul cu cele mai bune realizări de la intrarea pe piața locală. O evoluție similară a avut și profitul net al companiei, care a ajuns în 2019 la 10,4 milioane de euro.
La nivel internațional, Chipita are 14 fabrici în 11 țări diferite, de unde sunt livrate produsele în 56 de țări, fie direct sau indirect prin parteneriate strategice.
Piața locală a croissantelor este estimată la peste 20.000 de tone. Chipita mai împarte piața cu Derpan, Boromir, Primo și Elvan.