Grupul american de modă Tapestry, având în portofoliu branduri precum Coach, a intentat un proces împotriva Shein.
Acesta acuză gigantul chinez de comerț electronic de încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală și a mărcilor comerciale, conform Fashion United.

25 martie - Eveniment Profit.ro IMM - Micii antreprenori, prinși în mijlocul tensiunilor economice și sociale
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Tapestry susține că Shein recurge la publicitate înșelătoare și distribuie produse care imită îndeaproape articolele Coach. De asemenea, compania americană acuză Shein că nu informează clar consumatorii că aceste produse nu sunt originale, arată G4Media.
Conform plângerii, Shein vinde nu doar genți, ci și alte accesorii precum pantofi și pălării, toate purtând emblematicul „C” al brandului Coach. Tapestry atrage atenția asupra faptului că Shein nu specifică pe platforma sa că aceste articole nu sunt autentice, ceea ce ar putea induce consumatorii în eroare.

Procesul a fost intentat în California, unde instanța va audia cazul sub numele Tapestry Inc. et al. v Zoetop Business Co. Limited, 2:25-cv-02224 (CD Cal.), conform Pacer (Public Access to Court Electronic Records).
Aceasta nu este prima dată când Shein este acuzat de plagiat. Gigantul chinez a fost anterior dat în judecată de Fast Retailing, compania-mamă a Uniqlo, care a reclamat faptul că Shein a vândut în 2023 o geantă de umăr aproape identică cu un model Uniqlo.

În 2022, Ministerul Culturii din Mexic a acuzat Shein de plagiat și apropriere culturală, după ce retailerul a listat pe site-ul său o bluză florală similară cu un „huipil” tradițional creat de brandul Yucachulas.
Recent a apărut un alt scandal. Potrivit informațiilor furnizate de media CMCM, gigantul ultra-fast fashion Shein a contactat direct mai mulți deputați, inclusiv pe cei din Comisia pentru Dezvoltare Durabilă, care se ocupă de dosarul privind legea anti-fast fashion. Această nouă dezvăluire confirmă zvonurile și acuzațiile privind existența unui „lobby Shein”, relatează Fashion United.
Proiectul de lege menit să reducă impactul ecologic al industriei textile (cunoscut sub numele de legea anti-fast fashion) a fost examinat și adoptat în Adunarea Națională în martie 2024 și așteaptă de atunci să fie analizat de senatori. Această întârziere a stârnit furia sectorului francez al modei, care se întreabă care sunt motivele acestei amânări. În acest context, pe 4 martie 2024, CM-CM.fr a dezvăluit că, potrivit unui document publicat de media, compania cu sediul în Singapore a contactat personal anumiți deputați pentru a se întâlni cu ei „în cadrul viitoarelor dezbateri din Senat”.

E-mailul a fost trimis la câteva zile după adoptarea legii anti-fast fashion de către Adunarea Națională, pe 14 martie 2024, și a fost expediat de un consultant al unei agenții „specializate în consultanță strategică și sensibilă în comunicare”. Consultantul a fost angajat de Shein pentru a propune unor deputați o întâlnire cu directorul de afaceri publice al companiei, „în cadrul viitoarelor dezbateri din Senat privind fast fashion-ul”.
Potrivit media, e-mailul nu a primit răspuns, ceea ce l-a determinat pe consultantul Shein să trimită un al doilea mesaj câteva zile mai târziu.
La sfârșitul lunii februarie, în plenul Senatului, Sylvie Valente-Le Hir, raportor al textului proiectului de lege, a interpelat guvernul pe această temă.
„Ce mai așteptăm?” a întrebat Sylvie Valente-Le Hir. Raportor al unui proiect de lege privind reducerea impactului ecologic al industriei textile în Senat, după ce acesta a fost adoptat cu aproape un an în urmă în Adunarea Națională, consideră că „este mai mult decât timpul să acționăm, doamnă ministru. (…) Suntem pregătiți în Senat.” Și a adăugat: „Întrebarea mea este simplă, care este poziția dumneavoastră? Susțineți această abordare de protejare a mediului și suveranitate economică?”
Ministrul delegat pentru Comerț, Véronique Louwagie, a răspuns că proiectul de lege nu a fost retras, ci doar amânat. Ea a precizat că guvernul speră să revizuiască acest text înainte de vară, cu măsuri consolidate. De asemenea, a menționat că se lucrează la îmbunătățirea textului pentru a-l face „mai solid”, astfel încât să nu existe „efecte secundare care ar putea penaliza companiile noastre”.