FOTO Un român va coordona la nivel global brandul Pull & Bear, cu venituri anuale de peste 2 miliarde euro. A semnat și exit-ul din Rusia

FOTO Un român va coordona la nivel global brandul Pull & Bear, cu venituri anuale de peste 2 miliarde euro. A semnat și exit-ul din Rusia
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 20 iun 2024

Grupul spaniol Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, l-a numit pe românul Lucian Dorobanțu în poziția de coordonator global al business-ului pentru marca sa Pull & Bear, acesta urmând să îl înlocuiască pe José Pablo de Bado Rivas, care va părăsi compania după mai bine de 30 de ani.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Inditex deține atât brandul Pull &Bear, cât și mărcile Zara, Bershka, Massimo Dutti și Stradivarius.

FOTO Auchan extinde în România noul concept de hipermarket CITEȘTE ȘI FOTO Auchan extinde în România noul concept de hipermarket

Lucian Dorobanțu a fost până în prezent director al brandului pentru Europa de Nord, dar a condus și filiala rusă până la ieșirea de pe piață a Inditex, în 2023.

FOTO Un român va coordona la nivel global brandul Pull & Bear, cu venituri anuale de peste 2 miliarde euro. A semnat și exit-ul din Rusia

Pull & Bear are venituri anuale de peste 2 miliarde euro.

Inditex a raportat recent un avans al vânzărilor la colecțiile sale de primăvară/vară, cu o creștere de 12% a vânzărilor în perioada 1 mai - 3 iunie, față de perioada similară din 2023. De asemenea, în perioada februarie - aprilie 2024, vânzările au înregistrat o expansiune de 7%, o încetinire față de anul trecut, când compania a beneficiat de creșterea apetitului pentru cumpărături post-pandemie.

Cătălin Samara se întoarce în Carrefour. Cum arată acum Comitetul Executiv Carrefour România CITEȘTE ȘI Cătălin Samara se întoarce în Carrefour. Cum arată acum Comitetul Executiv Carrefour România

Inditex se confruntă cu o concurență strânsă din partea rivalilor, cum ar fi H&M, Shein și Temu, care încearcă să aducă mai repede pe piață cele mai recente tendințe din modă investind în logistică și tehnologie.

Grupul spaniol și-a depășit concurenții în ultimele trimestre, beneficiind de pe urma investițiilor în noi magazine și a experiențelor online, cum ar fi cumpărăturile live.

În perioada februarie - aprilie 2024, vânzările Inditex s-au situat la 8,15 miliarde de euro, în timp ce analiștii se așteptau la 8,10 miliarde de euro.

FOTO Discounterul non-food german TEDi continuă extinderea în România CITEȘTE ȘI FOTO Discounterul non-food german TEDi continuă extinderea în România

În prezent, compania Inditex "concurează cu ea însăși", performanța solidă de anul trecut făcând dificile comparațiile în acest an, a apreciat Xavier Brun, director în cadrul Trea Asset Management, care deține acțiuni Inditex. Acesta se așteaptă la o creștere de 6-7% a vânzărilor în acest an, sub avansul de 10% din 2023.

Evoluțiile valutare nefavorabile ar putea reduce vânzările cu 2% anul acesta, a anunțat Inditex, care anterior estimase o scădere de 1,5%.

Profitul net în perioada februarie - aprilie 2024 a urcat cu 11%, la 1,29 miliarde de euro, în linie cu estimările și după ce în perioada similară din 2023 profitul net înregistrase un avans de 54%.

Arsis, cel mai mare retailer GSM - declin al afacerilor, dar cu profit în creștere CITEȘTE ȘI Arsis, cel mai mare retailer GSM - declin al afacerilor, dar cu profit în creștere

Analiștii se așteptau la o încetinire a vânzărilor în această primăvară, din cauza slăbiciunii din sudul Europei și a concurenței intense din partea Shein pe principalele piețe, cum ar fi Statele Unite.

Până în 2025, Inditex intenționează să investească anual 900 milioane de euro în vederea extinderii capacităților logistice, în special în Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
inditex
zara
pull&bear