FOTO Președintele celei mai mari platforme turce de e-commerce, primul decacorn din Turcia, având în spate gigantul chinez Alibaba, intrată în România la începutul anului prin reduceri agresive, vine la București

FOTO Președintele celei mai mari platforme turce de e-commerce, primul decacorn din Turcia, având în spate gigantul chinez Alibaba, intrată în România la începutul anului prin reduceri agresive, vine la București
scris 3 sep 2024

Președintele Grupului Trendyol, cea mai mare platformă turcă de e-commerce, care în vara anului 2021 a devenit primul decacorn din Turcia, controlată majoritar de gigantul chinez din domeniul e-commerce Alibaba Group Holding, ca investitor strategic, și care, cum a anunțat în premieră Profit.ro, a intrat în România, atacând piața locală, în ultimele luni, cu reduceri agresive, de 50-70% din prețul unui produs comandat, își pregătește o vizită la București.

Intrarea companiei a fost anunțată la începutul anului de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Popeyes continuă extinderea în România CITEȘTE ȘI FOTO Popeyes continuă extinderea în România

Statutul de decacorn este rezervat companiilor private cu o evaluare de cel puțin 10 miliarde de dolari.

FOTO Președintele celei mai mari platforme turce de e-commerce, primul decacorn din Turcia, având în spate gigantul chinez Alibaba, intrată în România la începutul anului prin reduceri agresive, vine la București

În Turcia, Trendyol are ca rival Hepsiburada.com, controlată de fiicele magnatului media Aydin Dogan, fondatorul Dogan Holding, care deține și postul TV Kanal D din România.

În România, eMAG este cel mai mare retailer online local, și recent a lansat, cum a anunțat Profit.ro, lângă Budapesta, cel mai mare centru logistic pentru e-comerț din regiune - VEZI AICI FOTO

Profit.ro anunțat în 2018 că Amazon și Alibaba, cele mai mari companii din lume în comerțul electronic, vor avea hub-uri logistice în România, în următorii ani.

EXCLUSIV FOTO Cel mai mare reseller de sneakerși în ediție limitată din regiune intră în România și deschide cel mai mare magazin al său CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Cel mai mare reseller de sneakerși în ediție limitată din regiune intră în România și deschide cel mai mare magazin al său

România este țara cu care Trendyol atacă acum piața est-europeană, mânată atât de potețialul zonei ca stat membru UE, dar și de un argument inedit: interesul românilor pentru produse turcești dat fiind faptul că inclusiv serialele turcești TV bat recorduri de rating.

FOTO Președintele celei mai mari platforme turce de e-commerce, primul decacorn din Turcia, având în spate gigantul chinez Alibaba, intrată în România la începutul anului prin reduceri agresive, vine la București

Odată cu România, platforma se va extinde și spre Grecia, Ungaria și Cehia, urmând ca până la finalul acestui an să mai intre în Polonia, Slovacia și Bulgaria.

Ținta -  să atingă un volum comercial de 350 milioane dolari până la sfârșitul anului, 2 milioane de clienți activi și peste 4 milioane de comenzi în regiune. 

EXCLUSIV După 28 de ani de McDonalds, Paul Drăgan părăsește compania pentru un proiect antreprenorial CITEȘTE ȘI EXCLUSIV După 28 de ani de McDonalds, Paul Drăgan părăsește compania pentru un proiect antreprenorial

La acest moment, o treime dintre noii exportatori din Turcia sunt vânzători pe Trendyol, platforma reușind să încheie anul trecut cu încă aproximativ 3 milioane de clienți și 12 milioane de comenzi.

În total, platforma are circa 30 milioane clienți, 250.000 vânzători și 80 milioane produse listate pe platformă, livrând în peste 100 de țări din întreaga lume și având birouri în Ankara, Istanbul, Izmir, Amsterdam, Berlin, Luxembourg.

Ținta este să devină lider la nivel global.

Fondată în 2010, platforma este evaluată la peste 16 miliarde de dolari, strângând, în 2021, fonduri de 1,5 miliarde dolari de la investitori precum SoftBank Group, General Atlantic, Qatar Investment Authority și fondul suveran din Abu Dhabi.

EXCLUSIV CONFIRMARE Samara pleacă de la conducerea Bringo. Cine preia poziția de CEO CITEȘTE ȘI EXCLUSIV CONFIRMARE Samara pleacă de la conducerea Bringo. Cine preia poziția de CEO

Grupul chinez Alibaba are o participație de 76,1%. Alibaba Group a achiziționat un pachet de acțiuni la Trendyol în 2018.

Trendyol are propriile rețele de logistică, și anume Trendyol Express, pentru afaceri de comerț electronic, și Trendyol GO, pentru servicii de livrare rapidă.

FOTO Președintele celei mai mari platforme turce de e-commerce, primul decacorn din Turcia, având în spate gigantul chinez Alibaba, intrată în România la începutul anului prin reduceri agresive, vine la București

În toamnă, Alibaba a anunțat că intenționează să investească două miliarde de dolari în Turcia, la finalul unei reuniuni cu președintele Recep Tayyip Erdogan, arătând că a investit deja 1,4 miliarde de dolari în Turcia via Trendyol.

EXCLUSIV Germanii de la Hengst vor să producă în România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Germanii de la Hengst vor să producă în România

Anterior, în urmă cu un an, anunțase că plănuiește înființarea unui hub logistic la aeroportul din Istanbul și un centru de date lângă capitala turcă Ankara, printr-o investiție de peste 1 miliard de dolari.

Președintele Alibaba, Michael Evans, a spus atunci că grupul vrea să investească în Europa și Orientul Mijlociu.

FOTO Președintele celei mai mari platforme turce de e-commerce, primul decacorn din Turcia, având în spate gigantul chinez Alibaba, intrată în România la începutul anului prin reduceri agresive, vine la București

Volumul total de e-commerce din Turcia a crescut cu 109%, până la 800 de miliarde de lire și aproape o cincime din toate achizițiile au fost făcute online. 

EXCLUSIV Mișcare surpriză: Avon, după 134 de ani de funcționare în sistem de vânzări directe, pregătește deschiderea primului showroom fizic în România, într-o vilă istorică de lângă Guvern CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Mișcare surpriză: Avon, după 134 de ani de funcționare în sistem de vânzări directe, pregătește deschiderea primului showroom fizic în România, într-o vilă istorică de lângă Guvern

Românii au cheltuit online, în 2022, aproape 7 miliarde de euro, din care 2,6 miliarde de euro pe haine și încălțăminte.

viewscnt
Afla mai multe despre
alibaba
turcia