La Prăvălescu, un business amplasat în centrul Bucureștiului pentru a testa piața cu produse de carmangerie, extins ulterior și pe nișa de dulciuri, dispare brusc, cu un mesaj adresat populației: "Încercați să intrați în prăvălii mici, în magazine în care s-a pus suflet, în mici cafenele. Fără voi, aceștia dispar și nu mai rămân decât marile magazine impersonale ale unor giganți ai industriei alimentare!"
Afacerea, controlată integral de Andreea Hreapcă, a fost lansată în 2016 în zona Piața Romană din București, într-un spațiu de 60 metri pătrați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Încă din primul an a atins afaceri de 1,3 milioane lei, urcate ulterior într-un ritm alert, la 2,4 milioane lei (2017), 2,9 milioane lei (2018) și 4,5 milioane lei (2019), relevă date analizate de Profit.ro.
Ultima raportare, valabilă pentru 2020, primul an al pandemiei de coronvirus, indică afaceri în scădere ușoară, la 4,1 milioane lei.
Datele disponibile relevă că firma a funcționat permanent pe profit, crescut de la 167.139 lei în 2017 la peste 1 milion de lei în 2020.
În 2019, antreprenoarea spunea că vrea să înceapă livrările la domiciliu (nișă pe care a și intrat ulterior) și că a primit propunerea de a deschide magazine și în alte zone, mai comerciale, cu un program de franciză, însă ține foarte mult la ideea de a rămâne un business de familie, fiind implicați 5 verișori.
Acum, însă, firma a anunțat brusc că închide afacerea, precizând, la întrebările clienților, că nici nu se va reloca într-un alt spațiu, că nu este o glumă de 1 Aprilie și că "Dacă ar fi fost mai multe de spus, am fi spus".
Pe google, afacerea este indexată deja ca închisă definitiv.
"După șase ani, Prăvălescu își închide porțile. Am oprit cuptoarele, am stins lumina și am tras obloanele. E liniște în prăvălie acum.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Va fi destul de greu pentru statele din zona OPEC să crească producția de petrol. Războiul se resfrânge și asupra altor industrii, precum cea a construcțiilor. Nou val de creșteri de prețuriA venit momentul ca acest capitol, care a început atât de frumos în str. Mendeleev, să se încheie. Am muncit cu drag, am visat, a fost minunat, a fost și foarte greu, vă mulțumim foarte mult celor care ne-ați călcat pragul, celor care ne-ați susținut, care ne-ați ales și care ne-ați preferat. Ne va fi dor de voi, ne vor lipsi agitația de sărbători și conversațiile devenite tradiție, însă a sosit clipa să pornim pe alt drum, să clădim alte visuri. Vă mulțumim încă o dată, ne înclinăm și sperăm că veți continua să sprijiniți micile afaceri locale.
Încercați să intrați în prăvălii mici, în magazine în care s-a pus suflet, în mici cafenele. Intrați în visurile lor! Fără voi, aceștia dispar și nu mai rămân decât marile magazine impersonale ale unor giganți ai industriei alimentare.
De acum, pe strada Mendeleev nu mai miroase nici a vanilie, nici a gogoși... Prăvălescu vă salută!", este mesajul firmei.