Comisarii de la Protecția Consumatorilor au descoperit mai multe nereguli la patru magazine Mega Image din Constanța, printre care promoții și produse expirate, traduceri incomplete, informații înșelătoare. Acum, conducerea Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) ia în calcul propunerea suspendării activității în aceste magazine, pentru o perioadă de la 6 luni la 1 an.
Legat de aceste constatări, reprezentanții Mega Image au transmis o serie de precizări, care pot fi citite mai jos.
Șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, a declarat că, marți, a fost desfășurată o acțiune la mai multe magazine Mega Image, el precizând că acest control a pornint de la constatarea faptului că sticle cu sucuri de portocale fuseseră reetichetate, acestea fiind, de fapt, expirate, scrie News.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Abaterile constatate sunt în mare majoritate repetate, raportându-ne la actele încheiate în ultimele șase luni: promoții expirate, traduceri incomplete, informații înșelătoare, lipsa informațiilor, așa cum sunt cerute de actele normative în vigoare, deficiențe majore la raionul de legume-fructe. (…) În timpul controlului s-a încercat «remedierea» unor deficiențe, ajungându-se la lucruri comice, cum ar fi amplasarea etichetei «pictată manual» pe o ciocolată ambalată", a afirmat Horia Constantinescu, precizând că astfel s-ar fi încercat să fie acoperită o promoție expirată.
CITEȘTE ȘI Lidl inaugurează cel de-al 5-lea centru logistic din România
Echipele de control au lăsat patru invitații pentru ca reprezentanții magazinelor să se prezinte cu toate documentele la sediul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța pentru stabilirea sancțiunilor.
De asemenea, Horia Constantinescu a precizat că CJPC analizează oportunitatea solicitării către Regionala de la Galați a unei decizii de suspendare a activității pentru o perioadă de la șase luni la un an.
UPDATE Miercuri, 9 ianuarie, ora 18.23 Reprezentanții companiei Mega Image au transmis următoarele precizări:
"În urma controlului efectuat în data de 8 ianuarie 2019 de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului în patru magazine Mega Image din Constanța, considerăm că este foarte important să comunicăm toate informațiile despre constatările de la fața locului, pentru a ne asigura că toți consumatorii înțeleg corect situația. În spațiul public au fost vehiculate informații parțiale sau prezentate într-un mod general, care pot genera concluzii greșite. Prin urmare, venim cu următoarele precizări:
Un aspect important sesizat de autorități a fost lipsa traducerii mesajelor imprimate direct pe ambalajele unor produse, atât mărci naționale, cât și mărci private Mega Image. Menționăm că acestea sunt mesaje de marketing imprimate direct pe ambalajele produselor, motiv pentru care nu intră sub obligația traducerii, fiind totodată produse prezente în toate lanțurile de retail, sub aceeași formă. Traducerile ingredientelor sunt existente pentru toate produsele, conform legislației în vigoare.
Este important de menționat că toate elementele și informațiile obligatorii conform regulamentelor europene (Reg.1169/2011 - privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, Reg.1223/2009 – privind produsele cosmetice, Reg.1272/2008 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și a amestecurilor) sunt aplicate pe ambalajele produselor, în mod corect și complet, în limba română, iar mesajele mai sus menționate nu se regăsesc printre informațiile obligatorii de etichetare.
Tot legat de traducerea mesajelor de pe ambalaje a fost și cazul mărcii proprii “365- Great value daily”.
Menționăm că acest slogan de marcă face parte integrantă dintr-o marcă înregistrată la nivel internațional (WIPO). Proprietarul mărcii este DelhaizeFreres et Cie Le Lion, iar marca este înregistrată sub nr. 842564 încă din anul 2016, valabilă până în 2024. Mai jos imaginea mărcii, așa cum este ea înregistrată :
Marca este folosită ca atare (fără niciun fel de intervenție/traducere etc.) în toate țările în care grupul Ahold Delhaize operează magazine și nicio altă autoritate din lume nu a invocat vreodată obligația de a utiliza traducerea în limba locală. Legea privind mărcile ne permite să utilizăm o marca înregistrată exact în formă, conținutul, culorile și elementele grafice sub care a fost înregistrată.
În ceea ce privește campanile promoționale, a fost evaluată campania promoțională de loialitate pe baza de puncte Jamie Oliver, care este în desfășurare conform regulamentului oficial publicat online: http://cataloage.mega-image.ro/regulament-campanie-jamie-oliver-act-ad.pdf. Autoritățile au reclamat că nu informăm corect clienții, deși pe toate materialele de comunicare se regăsesc toate detaliile campaniei și a modalității de acordare a punctelor bonus și a discountului promoțional. Mecanica acestei campanii de loialitate presupune că existența unui talon completat cu 15 puncte bonus ii oferă dreptul clientului de a achiziționa un produs din campanie, la preț redus. Sesizarea autorității cu privire la valoarea fiecărui punct bonus este o interpretare care nu are legătură cu mecanica campaniei, punctele bonus neavând o valoare fixă în sine, ci fiind doar un mecanism de acordare a discountului.
De asemenea, în cadrul controlului s-a constatat etichetarea greșită a unor sticle de suc proaspăt de portocale dintr-un lot, dintr-una din cele 4 locații vizitate. În urmă verificărilor realizate s-a constatat că sursa a fost o eroare umană, ceea ce a dus la reîntărirea măsurilor de control în toate magazinele.
În cadrul acestui proces, Mega Image a pus la dispoziția autorităților toată documentația necesară și toate argumentele legale.
În continuare, asigurăm clienții Mega Image din Constanța și din întreagă țară că magazinele noastre respectă toate normele de operare, sunt conforme normelor de igienă și de siguranță a alimentelor. De asemenea, ne păstrăm angajamentul de a informa corect clienții și de a respecta legislația în vigoare".