Brandul polonez de articole vestimentare și echipamente sportive 8a, deținut de fondul de investiții Enterprise Investors, care a intrat recent pe piața locală, după cum a anunțat Profit.ro, targetează vânzări de 2-3 milioane de lei până la finalul anului și de circa 15-20 de milioane de lei până la finalul anului 2023.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Ce se va întâmpla pe piața de retail din România, cum pot fi atrași mai mulți clienți profitând de ridicarea restricțiilor, cum poți îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic va fi explicat la PROFIT E-Commerce.
Videoconferința, programată pentru 13 octombrie, este organizată cu sprijinul Alpha Bank și Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), urmând să fie transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV
„Primele săptămâni de activitate pe piața din România ne arată că cererea pentru aceste produse este diferită față de Polonia și Cehia, unde mai suntem prezenți. Consumatorii români vor produse mai puțin tehnice. Este o țară foarte atractivă pentru noi. Avem deja 3.000-4.000 de clienți care ne vizitează magazinul în fiecare zi. Mă aștept să dublăm, chiar să triplăm acest număr până la finalul anului, iar până la finalul lui 2023 să ajungem la circa 20.000 de clienți pe zi”, a declarat, pentru Profit.ro, Marek Andryszak, CEO al 8a, care a fost numit la conducerea companiei la începutul acestui an.
Anterior, Marek Andryszak a fost CEO-ul TUI Germania, parte din grupul cu același nume, unul dintre cei mai mari operatori de turism din lume.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru 2024, compania are planuri de a deschide și un magazin fizic în București, în funcție însă de cum evoluează vânzările până atunci.
„În 2024 este posibil să deschidem un magazin fizic în București. Depinde de cum vor evolua vânzările online și de ce își vor dori clienții. Dacă vedem o cerere din partea clienților pentru un magazin fizic, atunci ne vom gândi să deschidem unul. Decizia o vom lua spre finalul anului 2023.
Până la finalul anului 2023, sunt destul de încrezător că 8a va deveni lider de piață în regiunea CEE și vom fi prezenți în 6-7 țări. Ȋn 2024, vom decide dacă ne vom extinde și în vestul sau nordul Europei”, spune acesta.
„Momentan testăm piața. Vrem să vedem ce se va întâmpla în următoarele 12 luni, iar apoi vom hotărî care sunt următorii pași, dacă vom deschidem un magazin fizic sau dacă vom crea o echipă aici, în România”, îl completează Bartosz Kwiatkowski, Partener Enterprise Investors, adăugând că, pe piața locală, 8a nu are un competitor direct, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care au ales România ca a treia țară în care să se extindă, după Polonia și Cehia.
„Oferim clienților peste 280 de branduri. Nu există nicio altă companie în România care să ofere o varietate de branduri atât de mare pentru activități în aer liber. Credem că avem un avantaj competitiv față de alte companii prezente pe piața din România.
Până la finalul anului vrem să avem o cotă de piață de 10% și țintim să ajungem la 20% în următoarele 12-18 luni. În Polonia avem deja o cotă de piață de 40% și ne propunem și mai mult”, afirmă Marek Andryszak.
Distribuitorul Snap Outdoor, care deține și brandul 8a.pl, cel mai popular magazin online din Polonia, specializat în turism activ și în sporturi montane, a intrat pe piața locală în luna septembrie a acestui an.
La rândul ei, compania Snap Outdoor este deținută în proporție de 80% de Polish Enterprise Fund VIII, un fond de private equity administrat de Enterprise Investors (EI).
8a vinde îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii pentru activități în aer liber și sporturi de munte, precum alpinismul și schiul de tură, de la branduri precum The North Face, Patagonia, Columbia, Salomon.
Snap Outdoor a fost fondat în 2001 în Gliwice, unde se află sediul central și centrele logistice, și deține patru magazine fizice în Polonia.
Anul trecut, compania a înregistrat venituri de circa 30 milioane de euro, aproape dublu față de 2020.
CITEȘTE ȘI VIDEO Nou jucător - Brandul de lux francez Guerlain, cu Angelina Jolie ca ambasadoare, vine cu magazin propriu în RomâniaEnterprise Investors este una din cele mai mari firme de private equity din Europa Centrală și de Est. Activă din 1990, firma a strâns nouă fonduri cu un capital total care depășește 2,5 miliarde de euro. Aceste fonduri au investit 2 miliarde de euro în 148 de companii din diverse sectoare și au vândut 135 de companii realizând încasări brute de 4,2 miliarde de euro.
Recent, Enterprise Investors a vândut retailerul de jucării Noriel, prin intermediul Polish Enterprise Fund VII, pe care l-a achiziționat în 2016 de la frații Cristian și George Constantinescu, acționarii majoritari, și fondul Axxess Capital, cu 24 de milioane de euro.