Spre deosebire de principalii săi concurenți, British American Tobacco (BAT) și Philip Morris, care au investit în ultimii ani în producerea de dispozitive de încălzit tutun, Japan American Tobacco (JTI) s-a concentrat pe țigaretele electronice. Ultimul exemplu: astăzi, compania a lansat Logic Compact, țigaretă electronică disponibilă într-o serie de magazine din București și online.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Logic Compact a fost lansat recent în Marea Britanie, iar România este acum a doua țară în care produsul este prezent.
Logic Compact este un dispozitiv de tip „închis”, cu capsule care se înlocuiesc. Produsul este disponibil în trei culori metalizate (gri, albastru, roz auriu). Capsula se atașează magnetic la dispozitiv, la fel ca un încărcător de baterie. Lichidul cu nicotină din capsulele Logic Compact, produs în Uniunea Europeană, va avea patru arome: tutun, mentol, fructe de pădure și cireșe (tobacco, menthol, berry mint, cherry).
Compania face trimitere și la un raport al Ministerului Sănătății din Marea Britanie, “care a confirmat, pe baza dovezilor științifice disponibile, că țigaretele electronice au un potențial de risc redus”.
În ultimii trei ani, Japan Tobacco Group a investit la nivel global circa 1 miliard de dolari în produse cu potențial de risc redus. Până în 2020, pentru dezvoltarea viitoare a acestei categorii, compania va investi încă 1 miliard de dolari.
JTI este lider global în segmentul țigaretelor electronice, cu o prezență puternică în piețe mature pentru produse de vapat, inclusiv Marea Britanie, Franța, Italia și SUA. La nivel global, țigaretele electronice din familia Logic sunt prezente în 12 țări, reprezentând 75% din valoarea pieței globale.
JTI este prima companie multinațională de tutun care intră pe piața locală a produselor cu risc redus în segmentul țigaretelor electronice, diferențiindu-se astfel de competitori, care au optat pentru produse cu tutun încălzit.
Astfel, Philip Morris a lansat la finalul anului 2015 în România dispozitivul cu tutun încălzit IQOS, în prezent la fabrica de la Otopeni, în retehnologizarea căreia a investit aproape jumătate de miliard de euro, fiind produse rezerve pentru acesta, care sunt exportate în Europa. La finalul anului trecut, PMI a lansat o nouă versiune a IQOS, produs care nu generează fum.
Și BAT a intrat pe piața autohtonă cu un dispozitiv de încălzit tutunul, glo™, România fiind prima țară europeană în care acest produs a fost lansat. BAT a început deja, în vara anului trecut, la Ploiești, producția consumabilelor de tutun pentru glo™, denumite Neostiks, cu intenția de a exporta 85% din volum. Investiția pe următorii 5 ani în România a BAT este estimată a fi de aproximativ 800 milioane de euro.