Controalele făcute de ANPC la 14 magazine Carrefour din București și din țară s-au soldat cu amenzi de peste 300.000 de lei, cu aproape 1,5 tone de produse retrase de le vânzare, cu închiderea raioanelor la care se vindea mâncare gătită sau cu propunere de închidere temporară a două magazine, după ce inspectorii au găsit alimente păstrate la temperaturi inadecvate, cu data limită de consum depășită sau depozitate în condiții neigienice.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare
Controalele s-au desfășurat în 24 octombrie, au vizat magazine Carrefour, din București și din Satu Mare, Cluj, Oradea, Baia Mare, Constanța, Brașov, fiind verificate 6.724 de kilograme de produse alimentare, în cazul a 1.660 de kilograme fiind constatate abateri, scrie News.ro.
În București, la Carrefour Mega ;Mall a fost găsit la vânzare piept de mânzat cu data de valabilitate depășită, peștele era depozitat în condiții necorespunzătoare, iar produsele calde erau la temperaturi sub 60 de grade.
CITEȘTE ȘI VIDEO Ministrul german al Economiei Peter Altmaier își rupe nasul și se rănește la față, căzând de pe scenă la o conferințăÎn Carrefour Militari, neregulile au constat în păstrarea peștelui în alte condiții decât cele indicate de furnizor, preparatele calde erau la temperaturi sub 60 de grade, iar cele reci erau la temperaturi de peste 8 grade, crap sălbatic din Grecia vândut ca având ”prospețime extra”, în condițiile în care gradul de prospețime era B. Nereguli similare au fost găsite și la Carrefour Băneasa, precum și la Carrefour București - Orhideea.
La Carrefour București Grand Arena nu erau respectate condițiile de consum la masa caldă, erau puse în vânzare produse cu termenul de valabilitate depășit, cu etichete duble,și pește alterat.
Nereguli legate de temperaturile de păstrare a alimentelor au fost găsite și la Carrefour București Colosseum.
La Carrefour Satu Mare au fost găsite cântare cu verificarea metrologică depășită și produse cu două etichete având termene diferite de valabilitate.
La Carrefour Cluj Napoca au fost găsite produse care pun în pericol sănătatea consumatorilor, la magazinul din Oradea - Lotus Market, nu poate fi stabilit lotul din care proveneau unele produse din carne, la produsele din zona de mâncare gătită nu poate fi determinată data preparării, iar la cel din Baia Mare au fost descoperite practici comerciale înșelătoare legate de ingredientele utilizate la prepararea mâncării.
La Carrefour Constanța au fost găsite cuptoare induficient igienizate, un congelator mobil neiginenizat, obiecte din plastic care nu sunt recomandate uzului în alimentația publică și pește păstrat la temperaturi mai mari decât cele recomandate.
La două magazine din Brașov controalele au relevat rastele pe care era păstrată carne și care, din cauza modului în care erau confecționate, nu puteau fi igienizate corespunzător, carne depozitată la temperaturi mai mari decât cele indicate, iar la raionul de produse gătite, mancarea caldă era în aceeași vitrină frigorifică cu dulciurile.
Au fost aplicate 35 de amenzi în valoare de 301.000 de lei și au fost date 3 avertismente, peste 200 de kilograme de produse alimentare au fist retrase temporar de la comercializare, iar definitiv au fost retrase 1.423 de kilograme de alimente în valoare de peste 28.000 de lei. De asemenea, serviciile la raionul de gastronomie au fost oprite temporar în două magazine și a fost proppusă măsura închiderii temporare până la șase luni î cazul a douămagazine.
UPDATE Reacția Carrefour
În ziua de 24 octombrie, 14 magazine Carrefour din București și din țară au fost supuse unor controale realizate de inspectorii ANPC. În urma verificărilor din teren, au fost identificate anumite aspecte de neconformitate punctuale, diverse ca scală și impact. A urmat un proces de dialog cu autoritățile, pentru a definitiva un plan de măsuri pentru prevenție sau remediere, conform legii.
Unele dintre măsurile solicitate au fost în linie cu programele deja angajate pentru modernizarea magazinelor Carrefour, incluzând tranziția către etichete electronice (pentru a elimina posibilitatea diferențelor de preț), upgrade-ul progresiv al echipamentelor din raioanele de gastronomie sau pește, îmbunătățirea trasabilității produselor proaspete de la producător la raft. În anumite cazuri, am agreat accelerarea modernizării raioanelor, motiv pentru care unele ar putea fi indisponibile temporar în perioada următoare.
Tratam extrem de serios orice problemă referitoare la standardele sanitare și de calitate. În acest sens, am aprecia să nu fie aduse în spațiul public informații inexacte, trunchiate sau distorsionate - incluzând titluri despre închiderea magazinelor Carrefour pe termen mediu, înainte ca rapoartele ANPC să fie finalizate sau planul de măsuri să fie agreat. Aceasta deoarece ne găsim într-o situație ingrată, în care nu putem să clarificam diverse aspecte aflate pe agenda publică, deoarece procesele legale nu au fost finalizate.
În acelasi timp, din respect pentru încrederea pe care ne-o acordă deopotrivă producătorii români (care reprezintă peste 90% din oferta noastră de produse proaspete în sezon) și milioane de clienți, vom demara intern începând de astăzi un proces amplu de verificare a condițiilor de păstrare și comercializare a produselor proaspete, în linie cu standardele naționale și europene.
Dorim să îi asigurăm pe clienții noștri că eforturile noastre zilnice sunt pentru a garanta standarde de excelență în calitate și că vom lua toate măsurile necesare pentru că aceștia să își poată face în continuare cumpărăturile din magazinele noastre în deplină siguranță, ca și până acum. Vom reveni cu o comunicare detaliată privind măsurile de prevenție, îmbunătățire sau remediere, pe măsură ce ele vor fi implementate.