Pikito, proiect care reunește cumpărăturile online și cele offline prin intermediul unor spații comerciale fizice comune, este acum operațional în România.
Primul astfel de magazin comun a fost deschis la Praga, în august 2022.
„România este o piață cheie pentru magazinele virtuale care se extind în Europa Centrală și de Est, unde potențialul este dat nu doar de dimensiune, ci și de concurența relativ mică. Localizarea este, de asemenea, importantă pentru succesul pe piața din România, prin adrese locale, numere de telefon sau asistență pentru clienți.
În mod ideal, e-shop-ul ar trebui să aibă și o formă de prezență concretă în țară - conform sondajelor, până la 40% dintre utilizatorii online din România nu au încredere într-un magazin virtual dacă nu există concomitent și un magazin fizic sau o sucursală”, spune Marcel Vargaestok, proprietarul Pikito.
Pikito este deținut de Kulina Group, companie specializată în comercializarea produselor pentru casă și lifestyle.
Kulina Group a fost înființat în 2009, este activ în 5 țări europene (Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, România), are o valoare de piață de ~15 miliarde euro, reunește 70 de branduri, peste 8.000 de produse și a avut 80.000 de clienți unici din 2020.
Antonín Štětina este CEO al Pikito, avându-i alături pe Vladimír Komár (investitor cu experiență, CEO și proprietar al brandului ceh de cosmetice Dermacol, care operează în Europa și în peste 60 de țări din întreaga lume) și pe Marcel Vargaeštók (coproprietar al Kulina Group, care operează în Europa Centrală și de Est) din postura de investitori.