Berarii germani au fost forțați să arunce berea nevândută și au cerut autorităților sprijin financiar, după ce pandemia de coronavirus (COVID-19) a redus cererea, transmite Reuters.
În urma impunerii de restricții pentru stoparea pandemiei de coronavirus (COVID-19), au fost închise luni de zile barurile și restaurantele, ceea ce a afectat consumul de bere. A fost anulat inclusiv celebrul Oktoberfest de la Munchen, scrie Agerpres.
Berarii au cerut Guvernului german să le acorde sprijin conform programelor menite să ajute industria să-și revină în urma crizei. Autoritățile de la Berlin au acordat sprijin financiar barurilor și pub-urilor, dar nu și berarilor.
CITEȘTE ȘI Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online?"De la o săptămână la alta, din ce în ce mai mulți fabricanți de bere, pub-urile deținute de berari și angrosiștii se confruntă cu dificultăți financiare în creștere, fără să aibă vreo vină, fiind amenințați cu insolvența", se arată într-o scrisoare deschisă semnată de aproximativ 300 de producători de bere, inclusiv Carlsberg Germania, Bitburger Braugruppe, Krombacher și Paulaner Brauerei.
"Restricțiile și colapsul pieței berii au provocat berarilor pierderea peste noapte a fundațiilor lor economice. Stocuri de milioane de euro au fost aruncate", susțin berarii germani.
CITEȘTE ȘI Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internaționalăCifrele oficiale publicate luna aceasta de Oficiul federal de statistică (Destatis) arată că, în 2020, vânzările de bere s-au situat la nivelul scăzut record de 8,7 miliarde de litri, cu 5,5% mai puțin decât în 2019.
Cifra se referă la berea vândută de facilitățile pentru producția și depozitarea de bere din Germania și nu include berea fără alcool sau berea importată din afara Uniunii Europene.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Andrei Cionca, CEO, Impetum Group: Optimismul managerilor a crescut. S-au deteriorat capitalul de lucru și relația cu băncile, dar suntem departe de o criză a cash-ului în companiiVânzările de bere în Germania au scăzut constant în ultimii ani, fiind cu 22,3% mai mici în 2020 comparativ cu anul 1993.
Vânzările de bere pe plan intern au scăzut cu 5,5% anul trecut, iar cele către alte țări din UE au înregistrat un declin de 13,1%. În schimb, vânzările de bere către țările din afara UE au urcat cu 3,7% în 2020.