Familia Burcea, care deține agenția de turism Paralela 45 și derulează afaceri de peste 6 milioane euro cu brandul italian de articole pentru copii Chicco, pentru care este unic importator în România, vrea să deschidă în viitorul apropiat încă 3 magazine Chicco, din care 1 în Capitală, a declarat pentru News.ro proprietarul companiei, Alin Burcea, care estimează pentru anul viitor o creștere de 12% a cifrei de afaceri. El spune că, în primul an de viață, un copil necesită cheltuieli care ajung la o treime din venitul unei familii.
”În momentul de față, deținem nouă magazine Chicco localizate în București și principalele orașe din țară. Expansiunea continuă și, în viitor, urmărim să deschidem încă un magazin în București și două în provincie. Evaluăm și este foarte posibil ca următoarea locație să fie situată într-un centru comercial și nu doar stradal”, a declarat pentru News.ro omul de afaceri Alin Burcea.
Primul magazin a fost deschis în 1996, iar acum vinde anual în jur de 10.000 de cărucioare pentru copii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Am închis anul 2016 cu o creștere cu 14% față de anul precedent și, după zece luni, avem toate premisele ca și 2017 să respecte tendința ultimilor ani. Chiar dacă evoluția natalității nu este în favoarea noastră, cifra de afaceri de câteva milioane de euro a business-ului Chicco este pe un trend ascendent și ne pregătim să depășim un nou prag anul acesta”, a adăugat Burcea.
Omul de afaceri precizează că, pentru următorii doi ani, prognozează o creștere cu 12%, respectiv 10% a cifrei de afaceri, generată de dezvoltarea intensivă și extensivă a business-ului Chicco.
Întrebat dacă este mai profitabil un magazin de copii decât o agenție de turism, Alin Burcea, care este totodată proprietarul touroperatorului Paralela 45, afirmă că cele două activități sunt business-uri diferite cu volume de piață de necomparat.
”Dar ca să răspundem, da, pot fi profitabile amândouă în măsura în care, dincolo de expertiză, adaugi și emoție și pasiune”, precizează el.
În ceea ce privește cheltuielile alocate de o familie pentru un copil din bugetul casei, Burcea apreciază că reprezintă unul dintre aspectele care naște cele mai multe controverse.
CITEȘTE ȘI Farmec, cel mai mare producător român de produse cosmetice, intră în Galați. Afacerile, susținute de extinderea rețelei de magazine”Care sunt analizele ce trebuie făcute în sarcină? Ce scutece folosim, cum îl hrănim, ce cărucior sau scaun de mașină alegem, cum îl îmbrac și ce jucării i-ar placea? În funcție de venitul familiei, multe dintre aceste cheltuieli mai sunt sau nu făcute, dar calculul converge către același valoare: o treime din venitul unei familii se alocă pentru copil în primul an de viață. Totuși, un copil costă toată dragostea și timpul pe care i-l oferi”, menționează Burcea.
El consideră că piața produselor și a serviciilor pentru copii cu vârsta cuprinsă între 0-3 ani este estimată la o valoare 4 miliarde euro anual.
De exemplu, piața de jucării se estimează că va atinge un maxim istoric în 2017, de 230 milioane euro, de patru ori mai mare decât în 2010.
”Alimentele, scutecele și produsele de îngrijire a bebelușilor au un regim aparte, care le diferențiază de majoritatea categoriilor din piața bunurilor de larg consum. În primul rând, consumatorii sunt tot timpul alții, astfel că fidelitatea în categorie poate fi obținută doar pe termen scurt”, adaugă Burcea.
Referitor la produsele de îngrijire, românii cheltuie anual aproape 20 milioane de euro pentru produse de îngrijire bebeluși și copii, conform unui studiu Euromonitor.
”Și aici, ca și în alte categorii, loialitatea față de brand este una foarte ridicată și influențează comportamentul și decizia de cumpărare”, mai spune Burcea.
Magazinele Chicco au vândut până în prezent în România puțin peste 100.000 de cărucioare pentru copii.
CITEȘTE ȘI Metro repoziționează franciza LaDoiPași și își propune să ajungă la peste 2.000 magazine în 3 ani”Nu știm dacă este mult sau puțin, mai cu seamă că un cărucior se transmite de la o familie la alta de trei până la cinci ori, depinde de marcă. Și asta este o practică foarte des întâlnită și în celelalte țări europene, nu doar în România. Astăzi, în medie, reușim să vindem anual în jur de 10.000 cărucioare”, punctează el.
În regiune, România rămâne țara cea mai prolifică din punct de vedere al natalității, cu un număr de aproape 200.000 nașteri anual, dar într-un regres continuu, afirmă Burcea.
”Ca atare, pentru o dezvoltare intrinsecă, ar trebui să apară politici demografice din partea statului pentru încurajarea natalității. Dacă tot reprezentăm cea mai prolifică țară ca natalitate în regiune - țările vecine, cu excepția Ucrainei, nu ating nici măcar 100.000 nașteri anual - poate că ar fi trebui să avem propria fabrică de cărucioare sau de scutece”, consideră Burcea.