McDonald’s retrage tehnologia de comandă cu inteligență artificială (AI) de la restaurantele sale drive-through din SUA, după ce clienții au povestit pe internet rezultatele comice ale felului în care a preluat comenzile, scrie BBC.
Tehnologia a fost controversată încă de la început, deși inițial îngrijorările s-au axat pe potențialul său de a face ca locurile de muncă ale oamenilor să fie ocupate de AI, arată G4Food.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu toate acestea, a devenit evident că înlocuirea personalului uman din restaurante nu va fi atât de simplă pe cât se temea inițial și pe cât sperau susținătorii sistemului.
Greșelile intermediarului de Inteligență Artificială au fost documentate online.
Într-un videoclip, care are 30.000 de vizualizări pe TikTok, o tânără devine din ce în ce mai exasperată în timp ce încearcă să convingă inteligența artificială că dorește o înghețată cu caramel, pentru ca aceasta să adauge mai multe grămezi de unt la comanda ei.
Într-o alta, care are 360.000 de vizualizări, o persoană susține că i-a fost confundată comanda cu una făcută de altcineva, ceea ce a dus la adăugarea a nouă comenzi de ceai la nota de plată.
CITEȘTE ȘI FOTO Supermarketul Coles introduce o limită de ouă pentru clienți, acuzând gripa aviarăUn alt videoclip popular include două persoane care râd în timp ce la comanda lor sunt adăugate nuggets de pui în valoare de sute de dolari, iar New York Post a relatat că unei alte persoane i s-a adăugat din greșeală bacon la înghețată.
Lanțul de restaurante fast food McDonald’s a anunțat anterior că renunță, cel puțin deocamdată, să mai folosească AI-ul pentru a încerca să optimizeze comenzile date prin drive-thru.
Compania avea, în acest sens, un parteneriat cu IBM care a început în 2021 și care era implementat pentru a fi testat. Ideea era ca chatbot-ul să răspundă și să confirme rapid comenzile date verbal de clienți.
Nu este clar dacă, prin această decizie, se renunță la parteneriatul cu IBM, însă, este cert că tehnologia este eliminată din cele peste 100 de restaurante în care a fost implementată.
CITEȘTE ȘI CEO-ul OpenAI spune că compania ar putea deveni o corporație cu scop profit, potrivit The InformationDeși nu oferă o explicație pentru decizia de renunțare la chatbot-ul furnizat de IBM, din numeroasele rapoarte ale clienților, aceasta ar putea avea legătură cu înțelegerea greșită și încurcarea comenzilor.
Este posibil ca McDonald’s să nu renunțe complet la ideea folosirii AI-ului, ci doar să înlocuiască soluția IBM cu una oferită de Google.
În decembrie, McDonald’s și Google ajungeau la un acord pentru un chatbot numit „Ask Pickles” și menit să ajute angajații restaurantelor în diverse sarcini, precum curățarea mașinilor de făcut înghețată.