Instituții ale statului au declanșat controale la diferite companii de livrări rapide, pentru a verifica modul de declarare a taxelor aferente curierilor cu care acestea lucrează pe piața locală, au transmis pentru Profit.ro surse avizate.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Pe lista companiilor verificate deja sau care ar urma să fie controlate figurează, conform acestor surse, Uber Eats, Glovo, Food Panda, Takeaway.
Contactat de Profit.ro, șeful Glovo România, Victor Răcariu, a confirmat existența unui control din partea unei direcții din cadrul ANAF.
"Nu ni s-au explicat motivele controlului. Toate actele solicitate au fost prezentate echipei de control. Considerăm că toate actele privind situația financiar-contabilă a Glovo România sunt în regulă", spune directorul.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Complexul comercial Expo Market Doraly din Afumați, deținut de Gheorghe Iaciu și unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume - scos la vânzare cu peste 100 milioane euroContactați de Profit.ro, reprezentanții Uber Eats și cei ai Food Panda nu au răspuns până la acest moment. Reprezentanții Takeaway nu au putut fi contactați.
De asemenea, reprezentanții ANAF, contactați de Profit.ro, nu au transmis precizări până la acest moment.
Pe piața locală funcționează diferite aplicații de livrare mâncare de la mai multe localuri, precum Oliviera, preluată la începutul anului de platforma Takeaway.com, toscafood, foodpanda, la care se adaugă nou-intratele Glovo și platforma FoodEx, având sediul central în Manizales, Colombia, parte a Gilinsky Group, iar alte restaurante și-au dezvoltat propriul serviciu de livrare.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Frații Pavăl pregătesc lansarea celui mai mare magazin Dedeman din Capitală, pe un amplasament ce poate părea neobișnuitAnul trecut, compania americană de ridesharing Uber a lansat în România Uber Eats, serviciul de livrare a mâncării de la restaurantele locale, o platformă deschisă în urmă cu 5 ani și disponibilă astăzi în mai multe state. De asemenea, grupul francez de retail Carrefour și-a lansat propria aplicație de comenzi de mâncare, pentru produse furnizate de hypermarketurile rețelei și unele restaurante din diferite orașe, cu livrare gratuită.
La nivel global, principalii jucători sunt UberEats, Just Eat, Deliveroo, gigantul Amazon intrând recent, la rândul său, pe această nișă.
Conform celor mai recente date, piața locală de comenzi de mâncare este estimată la 200 de milioane de euro anual, dar cu potențial de dublare în următorii 3 ani. Din estimările operatorilor de restaurante, volumul livrărilor de mâncare la domiciliu ocupă acum în jur de 7-8% din întreaga piață locală HoReCa, evaluată la aproximativ 2,5 miliarde de euro.
Un român plătește în medie 15,5 euro pentru mâncarea comandată online, în timp ce bulgarii alocă 11,7 euro, iar ungurii cheltuiesc 8,1 euro, România fiind indicată drept țara din regiune cu cel mai mare potențial de creștere în ceea ce privește piața de comenzi online de mâncare, bazat pe argumentul că doar până în 10% dintre utilizatorii de internet aleg deocamdată să comande mâncare online.