EXCLUSIV Pufuleții românești Gusto, vânduți în 35 de țări de pe 4 continente, gândesc o fabrică în străinătate: Acum suntem ca într-un război

EXCLUSIV  Pufuleții românești Gusto, vânduți în 35 de țări de pe 4 continente, gândesc o fabrică în străinătate: Acum suntem ca într-un război
scris 19 nov 2021

Producătorul pufuleților Gusto se confruntă cu cel mai greu an din istoria companiei, cu crize și blocaje diverse și profunde, dar investițiile în extinderea internațională și dezvoltarea de noi linii de producție – 10 milioane de euro doar în 2021 – vor menține compania pe plus în privința vânzărilor.

Circa 60% din producția fabricii de la Băicoi, Prahova, este livrată pe piețe externe, în peste 35 de țări, în Europa, SUA, Japonia, Australia, Noua Zeelandă sau Orientul Mijlociu.

Urmărește-ne și pe Google News
Cum să-ți optimizezi site-ul web CITEȘTE ȘI Cum să-ți optimizezi site-ul web

Eliodor Apostolescu, director general și acționar Phoenixy, compania care produce pufuleții Gusto, descrie, într-o discuție cu Profit.ro efectele pandemiei COVID și strategia companiei în contextul extrem de dificil al pieței, rezultatele Gusto și planul privind deschiderea unei unități de producție în străinătate, mai aproape de clienți.

Efectele pandemiei: Crize în lanț, globale și profunde

“Anul 2021 a fost cel mai greu din istoria companiei noastre. Global, se înregistrează o creștere a inflației de 40%. Pandemia are, deci, un efect negativ agresiv asupra economiei, a oamenilor și a relațiilor de business construite în ani de muncă. Criza sanitară, care a atras după sine criza socială, în urma lockdown-ului, și deciziile de închidere a companiilor, industriilor și țărilor (o situație similară cu cea a unui război) a condus la o situație fără precedent pentru compania noastră. La nivel global s-au închis activitățile generatoare de venituri și bunăstare, milioane de oameni au intrat în șomaj și, în consecință, comportamentul - atât individual, cât și colectiv - al companiilor s-a modificat, devenind mult mai agresiv”, spune Apostolescu.

Cele mai comune înșelătorii la care sunt expuse companiile CITEȘTE ȘI Cele mai comune înșelătorii la care sunt expuse companiile

Efectele asupra industriei alimentare au fost rapide și s-au concretizat în pierderi masive.

Având o expunere semnificativă la export, Phoenixy a fost afectată în mare măsură de deciziile diferitelor țări de a sista sau bloca activitatea furnizorilor. Un lanț uriaș de rețele de lucru a fost descompus odată cu închiderea companiilor și stoparea activităților. S-au produs astfel un blocaj și un comportament haotic al colaboratorilor, cât și o suprasolicitare a diferitelor companii care au reușit să își continue activitatea.

“Contextul actual al pieței este unic în cei 30 de ani de existență a companiei noastre. Probabil că doar în stare de război s-au mai întâlnit astfel de crize și blocaje. Fiecare departament al companiei și fiecare segment de activitate a fost afectat. Creșterile de prețuri la materii prime, la ambalaje, la energie etc, comenzile blocate luni de zile și comportamentul haotic din piață atrag scăderi mari de venituri și profit”, a afirmat Apostolescu.

Rezultatele și strategia companiei

În primele șase luni ale anului, vânzările Phoenixy s-au redus cu 25%, cu scăderi pe fiecare piață în parte.

Construirea unui site web - trei pași pentru un start bun CITEȘTE ȘI Construirea unui site web - trei pași pentru un start bun

Profitul este de asemenea afectat, compania înregistrând o pierdere de 30% din cauza creșterilor de preț la materii prime și a contractelor de lungă durată, prin care și-a asumat că va livra la prețuri fixe pe o perioadă de șase luni sau chiar un an. Costurile companiei cresc ,practic, de la o zi la alta fără posibilitatea transferării în prețuri.

Phoenixy nu și-a modificat însă strategia de investiții stabilită pentru acest an și a alocat 10 milioane de euro pentru expansiunea internațională și dezvoltarea de noi linii de producție și a unor produse noi.

“Vindem în peste 36 de piețe, pe patru continente, și astfel vânzările se consolidează. Mulțumită strategiei de business constante prin care anual am investit în calitate, expansiune și diversificarea gamelor de produse, am reușit să încheiem contracte noi și să lansăm noi produse. În acest fel, vom reuși la final de an să ieșim în creștere, însă nu putem aproxima concret acum cum vom încheia anul”, spune Apostolescu.

Compania a listat deja produse inclusiv în Germania, Elveția și Austria. De asemenea, debutul pe piața japoneză a fost pozitiv: Gusto a început să vândă trei sortimente de ciocoleti, iar acum, după aproape un an, va lansa încă trei produse.

Proiectul unei fabrici în străinătate

Pentru a scurta distanțele de livrare, Gusto vrea să construiască o fabrică în străinătate, una dintre variantele luate în considerare fiind Germania. 

Cum îți aduci afacerea în online CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în online

“Este în continuare oportună construirea unei fabrici, având în vedere cererea ridicată la export. În urma pandemiei, ne-am îmbunătățit lanțul logistic, care pe moment a compensat transportul pe distanță lungă, de aceea proiectul de deschidere a unei fabrici noi a fost amânat temporar, însă este în continuare un proiect deschis și valid pentru compania noastră”, mai spune Apostolescu.

La începutul anului, Phoenixy anunța că se pregătește să înceapă, în baza unor contracte noi, livrările pe piețe din Europa, SUA și Japonia, comenzi care să contribuie la un nou record de vânzări pentru companie în acest an.

În 2020, afacerile Phoenixy s-au plasat la 30,5 milioane de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
pufuleții gusto covid vânzări