Un număr de 25 de tineri angajați ai eMAG, cel mai mare retailer online local, au participat la un program intensiv de dezvoltare profesională, Future 25, încheiat prin vizitarea mai multor companii din Silicon Valley.
Tineri au fost selectați după ce au parcurs etapele unui proces amplu, care s-a desfășurat timp de aproape 2 luni.
Selecția candidaților a început pe 21 iulie 2016 și s-a încheiat pe 6 septembrie 2016. Tinerii sunt la început de carieră, cu vârsta medie de 25 de ani și cu o experiență cuprinsă între 0 și 5 ani în cadrul retailerului.
8 noiembrie - Maraton Black Friday
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Am încredere că tinerii care au absolvit programul de talente dezvoltat de noi au mari șanse să conducă pe viitor compania. Au idei, au viziune, au curaj și putere de muncă. Au toate șansele să creeze propriile proiecte care vor influența business-ul nostru și, de ce nu, chiar întregul e-commerce”, a declarat Iulian Stanciu, șeful eMAG într-un comunicat remis Profit.ro.
Future 25 a apărut după ce eMAG a identificat nevoia de a avea acces permanent la un grup de oameni cu potențial, pregătiți în orice moment să preia frâiele unor roluri de conducere.
Numărul celor care au participat nu a fost ales întâmplător, ci au fost luate în considerare dimensiunea companiei și specificul departamentelor din cadrul ei, astfel încât programul să fie relevant și bazat pe nevoile actuale.
Potrivit retailerului, 121 de angajați din România, Bulgaria, Ungaria și Polonia, țările în care eMAG este prezent, s-au înscris în prima etapă de selecție din program. Ei au răspuns la întrebări prin care le-au fost testate motivația, gândirea analitică, abilitățile de planificare și creativitatea.
A doua etapă s-a desfășurat online și a testat nivelul de cunoaștere a limbii engleze și gândirea critică (inductive reasoning).
CITEȘTE ȘI Poliția se dotează cu 665 de tablete conectate la Internet prin Telekom pentru “dezvoltarea capacității instituționale în acțiunile investigative”Apoi, tinerii au dat un test de personalitate, au susținut o prezentare individuală legată de business-ul eMAG și au făcut un exercițiu de grup, care a scos la iveală abilitățile de lucru în echipă.
Odată încheiată selecția, programul a fost construit împreună cu cei 25 de participanți și adaptat la cerințele lor.
Pe parcursul programului, participanții au fost îndrumați și de 14 mentori, manageri cu experiență din eMAG. Timp de trei zile, tinerii au participat la un bootcamp în care s-au întâlnit cu antreprenori și personalități de succes din diferite domenii.
De asemenea, în fiecare lună au fost implicați în inițiative de învățare, construite special pentru ei, întâlniri cu oameni cu experiență în diferite domenii, training-uri și workshop-uri de finance for non-finance, presentation skills, business development și altele.
Punctul culminant al programului a fost excursia la San Francisco, ca formă de recompensare pentru participarea în Future 25 și ca răsplată în urma etapei Arena, când participanții au prezentat în fața board-ului eMAG proiecte concentrate pe zone cheie din companie.
În San Francisco, vizitele la companii precum Facebook, Google sau Naspers Ventures i-au ajutat pe participanți să înțeleagă mai bine cultura acestor companii, modul în care iau decizii de business pornind de la date și cum văd viitorul, mai ales din perspectiva tehnologiei.
Companie românească înființată în 2001, eMAG este cel mai mare retailer online din România și este administrat de Dante International.
În anul 2016, afacerile eMAG au crescut la aproape 2,5 miliarde de lei.