Acțiunile Electrolux au înregistrat joi cea mai proastă zi din 2011, după ce cel mai mare producător de electrocasnice din Europa a înregistrat o pierdere în al doilea trimestru, deoarece cumpărătorii lipsiți de numerar au optat pentru produse mai ieftine, în timp ce cererea din partea constructorilor de proprietăți rezidențiale a încetinit, transmite Reuters.
Grupul suedez a declarat că vânzările organice au scăzut cu 8%, deoarece volumele vânzărilor s-au redus semnificativ din cauza cererii slabe continue, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Mediul de cerere slabă de pe piață, cu o putere de cumpărare mai scăzută a consumatorilor, care a dus la trecerea mai multor consumatori la produse cu prețuri mai mici, a continuat și în al doilea trimestru”, a declarat CEO-ul Jonas Samuelson într-un comunicat.
”Scăderea activităților de construcții și renovări rezidențiale a cauzat o cerere semnificativ mai slabă în categoria bucătării încorporate, afectându-ne în principal în Europa”, a spus el.
Electrolux a declarat într-un comunicat separat că a început pregătirile pentru o potențială vânzare a Zanussi și a altor mărci non-core în următorii ani.
Grupul a estimat valoarea totală potențială a vânzării pentru toate aceste active combinate la aproximativ 10 miliarde de coroane.
Johan Eliason, de la Kepler Cheuvreux, a spus într-o notă că obținerea acestui preț sună ca o afacere bună, dar pare să fie în concordanță cu prețul plătit pentru active din punct de vedere istoric.
Electrolux a raportat o pierdere operațională de 124 de milioane de coroane (12,1 milioane de dolari) în trimestrul al doilea, JP Morgan subliniind că, per total, rezultatele grupului au fost mai slabe decât se aștepta.
Acțiunile au scăzut cu 15%, înregistrând cea mai proastă zi din ultimii 12 ani.